Pentru că avem multe de spus!

.

Autostrada Sibiu – Făgăraş se va conexa cu autostrada Sibiu – Piteşti la BOIŢA


  • Autostrada Sibiu – Făgăraş a rămas în urmă faţă de autostrada Sibiu – Piteşti. Ultima informaţie care a apărut despre autostrada Sibiu – Făgăraş este că se va intersecta cu cealaltă la nodul rutier de la Boiţa.

Acordul de mediu pentru Autostrada Sibiu-Piteşti are 180 pagini şi a fost emis în ultimele zile ale lunii decembrie 2018, fiind documentul care a tergiversat până acum începerea construcţiei principalului proiect de infrastructură al României. Conform acordului, viitoarea autostradă va avea 5 secţiuni, 8 noduri rutiere, 9 tuneluri, 71 poduri şi 51 zone cu potenţial de instabilitate.

autostradaAutostrada Sibiu-Piteşti va traversa trei judeţe – Sibiu, Vâlcea şi Argeş – şi va avea o lungime de 122 km şi 110 m.

Pentru realizarea proiectului, aceasta va fi divizată în cinci secţiuni: Sibiu-Boiţa, Boiţa-Cornetu, Cornetu-Tigveni, Tigveni-Curtea de Argeş şi Curtea de Argeş-Piteşti.

Autostrada va începe de la intersecţia cu centura Sibiului, în zona localităţii Şelimbăr.

În total, proiectul va ocupa peste 1.000 hectare după finalizare, iar specialiştii de la C.N.A.I.R. spun că autostrada va fi proiectată pentru viteza de trafic de 120 km/h, iar pe secţiunile ,,unde condiţiile de relief permit, se adoptă elemente care să corespundă vitezei de 140 km/h”.

Nodul rutier de la Boiţa va asigura conexiunea cu autostrada Sibiu-Făgăraş

Conform acordului de mediu, autostrada va avea 8 noduri rutiere. Primul va fi la Sibiu şi va fi cel ce va ocupa primii 100 m ai proiectului. Acesta va face legătura cu DN 1/DN 7, dar şi cu DJ 106D.

Al doilea nod rutier va fi după 12-14 km, la Boiţa care, la rândul lui, va face conexiunea cu DN 7 ,,şi cu Autostrada Sibiu-Făgăraş”, aşa cum scrie în acordul de mediu. În ceea ce priveşte Autostrada Sibiu-Făgăraş, în aprilie 2015 a fost semnat un contract pentru Revizuirea Studiului de Fezabilitate, însă de atunci nu a fost revizuit.

La Cornetu va fi construit cel de-al treilea nod rutier, la km 44-45. Acesta va face legătura cu DN 7 prin DJ 703M (Curtea de Argeş-Cornetu).

La km 73-74 va fi construit nodul rutier de la Văleni, iar la km 82-83, cel de la Tigveni.

Ultimele trei noduri rutiere vor face legătura cu oraşul Curtea de Argeş (km 91-92), cu DN 7C (Băiculeşti, km 105-106) şi cu DN 7 atât pe direcţia Bucureşti-Sibiu, cât şi pe direcţia Piteşti-Rm. Vâlcea (Bascov, km 120-122).

Viitorul drum de la Sibiu la Piteşti va trece prin 9 tuneluri. Unele dintre ele vor fi asigurate cu ieşiri de urgenţă. Cel mai lung tunel va avea 1.700 m şi va fi construit la Poiana, iar 3 dintre ele vor trece prin ,,Aria naturală Frumoasa”: la Boiţa (360 m lungime), la Lazaret Nord (1.060 m) şi la Lazaret Sud (330 m). Alte 2 tuneluri vor avea peste 1 km lungime: la Câineni (1.590 m) şi la Curtea de Argeş (la km 85 – 1.350 metri).

În documentul emis de ANPM se mai menţionează că pe autostradă vor fi 8 locuri în care vor fi amenajate spaţii de servicii sau parcări de scurtă durată.

Specialiştii atrag atenţia că Autostrada Sibiu-Piteşti va trece prin zone cu potenţial de instabilitate, astfel că lucrările vor avea loc şi în funcţie de acest aspect. Conform acordului de mediu, au fost identificate 51 astfel de zone: zone cu risc potenţial la alunecări de teren, versanţi cu înclinări, versanţi laterali abrupţi cu torenţi adânci în zone lipsite de vegetaţie, zone cu alunecări active sau alunecări vechi stabilizate, alunecări parţiale active cu potenţial evolutiv.

2.000 de persoane vor lucra la construcţia autostrăzii Sibiu-Piteşti

În acordul de mediu se menţionează că numărul total estimat de persoane/muncitori necesari în perioada de construcţie este de 2.000 persoane. Numărul de personal a fost considerat maximal la 400 persoane/zi pe fiecare lot al autostrăzii, în perioada de vârf a lucrărilor. Programul de lucru al acestora în perioada derulării lucrărilor va fi de 8 ore/zi, 5 zile/săptămână. De asemenea, construcţia autostrăzii va conduce la demolarea unui număr de 77 case, 55 anexe gospodăreşti şi 5 hale.

Pentru realizarea proiectului autostrăzii, pe şantierele care vor apărea între Sibiu şi Piteşti se vor folosi mai multe materii prime şi resurse naturale necesare acestui lucru, după cum urmează: peste 2 milioane de metri cubi de beton, circa 1 milion de tone de oţel, peste 2 milioane de tone de ciment, peste 30 milioane de metri cubi de motorină, 5.000 litri de vopsea pentru marcaje. Totodată, se estimează că va fi necesară utilizarea a patru tipuri de explozivi. În ceea ce priveşte deşeurile, se estimează că vor fi generate 150 tone de deşeuri menajere/an, peste 1.000 metri cubi de deşeuri de materiale de construcţie/an; vor fi scoase din uz 700 anvelope/an, iar 300 acumulatori/an vor trebui înlocuiţi.

Despre autostrada Sibiu – Făgăraş

CNAIR a depus o solicitare în acest sens, la data de 20 decembrie 2018, pentru a obține o finanțare nerambursabilă în cadrul Programului Operațional Infrastructură Mare (POIM) 2014-2020. Interesant este că solicitarea vine la 3 ani după semnarea contractului de revizuire.

Valoarea totală a investiţiei este de 19,9 milioane de lei, din care 75%, respectiv 12,6 milioane de lei, reprezintă contribuţia Uniunii Europene din Fondul European de Dezvoltare Regională (FEDR), iar 25%, adică 3,1 milioane de lei, constituie contributia proprie a CNAIR, inclusiv TVA. autostrada

Proiectul presupune actualizarea actualului SF, cu următoarea structură minimă: sinteză, studiul de trafic, studiul privind alternative de traseu, investigatii şi studii de teren, activităţi de proiectare, evaluarea impactului asupra mediului, analiza cost-beneficiu si modelul financiar, identificarea reţelelor şi instalaţiilor existente pe traseu, etapele de construcţie şi aspectele de sănătate şi securitate, autorizații, avize și acorduri, estimări de cost, raportul de audit de siguranță rutieră, precum și documentația de atribuire a contractului de proiectare și execuție.

Autostrada Sibiu – Făgăraş face parte din autostrada Sibiu – Braşov, în lungime de aproape 106 kilometri.

În Master Planul General de Transport, autotrada Sibiu – Braşov apare ca parte din autrostrada Transilvania şi are ca perioadă de implementare 2016 – 2020, cu un cost al construcţiei estimat la 737 milioane de euro.

Contractul de ,,Revizuire Studiu de Fezabilitate pentru autostrada Sibiu – Făgăraș” a fost semnat încă în aprilie 2015, având atunci o valoare estimată de 16,3 milioane de lei fara TVA. Timp de 3 ani nu s-a întâmplat aproape nimic în acest caz: abia anul trecut CNAIR a anunțat că au fost identificați bani pentru realizarea contractului.

 




Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.