Pentru că avem multe de spus!

.

O tânără din oraşul Victoria a lansat o aplicaţie de logopedie cu peste 100 de exerciţii


La cei 34 de ani, Ana Maria Onică se poate mândri că şi-a pus amprenta pe un proiect educaţional de nişă, destinat persoanelor cu defect de vorbire şi auz. Aplicaţia de logopedie pe care a creat-o împreună cu alţi colaboratori este menită să vindece sau măcar să amelioreze vocea şi auzul persoanelor cu implant cohlear.

Ana Maria Onică

Ana Maria Onică

Tânăra este originară din oraşul Victoria. Liceul şi facultatea le-a absolvit la Sibiu, iar mai apoi s-a mutat la Bucureşti. Aici, în 2017, avea să pună bazele firmei UberPixel. În 2019 UberPixel a creat şi lansat pe piaţă aplicaţia de logopedie Nummo adresată persoanelor cu dificultăţi de auz sau preşcolarilor care învaţă logopedie 2cuvinte noi.

Ana Maria este Art Director şi UI/UX designer în cadrul firmei. Anterior, aceasta a dobândit o experienţă de 10 ani în cadrul altor companii care dezvoltau software-uri educaţionale. La crearea şi lansarea acestei aplicaţii a lucrat şi Cristian Băiță, un software developer cu peste 18 ani de experienţă, precum şi specialişti în logopedie.

Inspirată din mitologia Egiptului

Numele aplicaţiei este Nummo şi poate fi descărcată de pe această adresă: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.uberpixel.nummo&hl=en .

În Egiptul antic învăţătorii erau numiţi Nummo, iar această aplicaţie a fost denumită aşa pentru că ajută la dezvoltarea copiilor, tot astfel cum această menire le revenea, acum mii de ani, învăţătorilor egipteni.

,,Aplicaţia oferă peste 100 de exerciţii care cresc treptat în dificultate. Pentru accesul în aplicaţie e nevoie ca părintele copilului să-şi facă un cont, care este gratuit. Este suficient să ai un smartphone sau o tabletă şi conexiune la internet. Pentru părinţi aplicaţia este un real ajutor, copiii lor vor învăţa prin joc să vorbească în mod corect şi să îşi dezvolte auzul, indiferent de locul în care se află”, spune Ana Maria Onică.

Creatorii jocului au testat primii aplicaţia

,,Primele persoane care au folosit aplicaţia am fost noi, creatorii jocului, şi echipa de testare, ca să ne asigurăm că produsul nu are defecte. După asta, ea a fost pusă pe piaţă. Recunosc că nu ştiu care a fost primul nostru utilizator, ştiu doar că am avut reacţii bune din partea părinţilor. Un copil cu deficienţe de auz ajunge la logoped o dată, maxim de două ori pe lună. Părinţii s-au bucurat de apariţia aplicaţiei pentru că a dat posibilitatea copiilor să îşi dezvolte auzul şi în afara cabinetelor de logopedie”, precizează Ana Maria.logopedie 3

Creatorii jocului recomandă ca părinţii să nu îi lase pe copii să utilizeze tablete sau alte dispozitive mobile până la vârsta de 2 ani. După această dată, copiii ar trebui să îşi petreacă timpul în acest mod cel mult două ore pe zi, iar, ca acest interval să fie unul util, micuţii ar trebui îndrumaţi spre jocuri educaţionale.

66 de exerciţii sunt gratuite

Jocul educaţional conţine peste 100 de exerciţii. 66 dintre ele sunt gratuite din momentul instalării. Apoi, în funcţie de necesităţi, se pot accesa 4 tipuri de abonamente. Abonamentul pe o lună este 100 de lei, iar cel pe trei luni costă 87 de lei/lună.

Echipa care a creat aplicaţia consideră că durata minimă de utilizare a ei este de 6 luni penntru a produce efecte.

Jocul cuprinde mai multe tipuri de exerciţii, cum ar fi despre culori, părţile corpului, poziţii spaţiale etc. Aplicaţia are imagini prietenoase, este non-agresivă şi non-invazivă.

(Cristina Cornilă)



Articole similare

    3 thoughts on “O tânără din oraşul Victoria a lansat o aplicaţie de logopedie cu peste 100 de exerciţii

    1. Ioan Adrian Cristea

      Am vazut filmuletul de prezentare. Ce pot sa spun…cred ca e ok. Zic ”cred” pentru ca n-am studii de logopedie si nici mintea unui copil de doi ani. Primele nivele, cel putin din cate am vazut, sunt extrem de facile..mai pe urma nu stiu. Oricum, una peste alta, bine ca exista o alternativa in romaneste la ploaia de aplicatii straine. Observatii : cand i-ai cerut copilului sa ”puna manusa pe masa” atunci fi sigura ca este O manusa, nu doua. Si cea de-a doua observatie…daca tot ai vrut sa fie romaneasca 100% de ce nu ai incercat sa inlocuiesti ”achievement” cu un corespondent ??? Pentru ca ”Ai deblocat achievementul numarul x ” nu numai ca suna anapoda ci chiar ii poate pune in incurcatura atat pe copii cat si pe parinti.

      Reply
      1. Nummo

        Buna ziua. Multumim de sugestii. Legat de “achivements” acest aspect a fost schimbat, trebuie sa faceti o actualizare a aplicatiei intrand in GooglePlay.
        Acum in loc de “achivements” avemm medalii, fiecare cu nume distincte.

        Reply

    Lasă un răspuns

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

    Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.