Președintele ISO Mediu, Gheorghe Sucaciu, transmite un comunicat de presă cu privire la problemele cu care se confruntă județul nostru, în ceea ce privește sistemul de management integrat al deșeurilor


În urma unei întâlniri pe care primarul municipiului Făgăraș, Gheorghe Sucaciu, președinte al ADI ISO MEDIU Brașov, a avut-o ieri la Brașov, a ținut să semnaleze câteva probleme cu care se confruntă județul nostru, în ceea ce privește sistemul de management integrat al deșeurilor.

,,Am participat, ieri, în calitate de președinte al ADI ISO MEDIU Brașov, la întâlnirea organizată de Consiliul Județean Brașov pe tema Sistemului de Management Integrat al Deșeurilor, pe care o consider cea mai importantă problemă la nivel județean. I-am  semnalat domnului președinte Adrian Veștea întârzierea pe care o înregistrează Consiliul Județean în calitate de aplicant pentru accesarea fondurilor europene și pentru pregătirea documentațiilor astfel încât să atragem aproximativ 120 de milioane de euro pentru gestionarea situației. Structura ADI ISO MEDIU Brașov are obligația de a aproba conformația Sistemului de Management Integrat – ce instalații ne sunt necesare la nivel județean, astfel încât să rezolvăm problema deșeurilor”, a semnalat edilul municipiului și, totodată, președinte al ADI ISO MEDIU Brașov.

Acesta a mai adăugat că amplasarea, în apropierea locuințelor, a unui depozit privat a creat multe probleme locuitorilor municipului Brașov și, pe termen lung, nu este sănătos.

,,În cadrul discuțiilor de ieri s-a solicitat semnarea de către Consiliul Director al ADI ISO MEDIU Brașov, a unui acord de principiu pentru integrarea depozitului privat existent. Consider, însă, că integrarea în sistem a unui depozit privat, amplasat în apropierea locuințelor și care a creat de-a lungul timpului mai multe probleme locuitorilor Municipiului Brașov, nu este sănătos pe termen lung – nici pentru proiect și implementarea acestuia, nici pentru Sistemul de Management Integrat al Deșeurilor din județul Brașov și, cel mai important, nu este sănătos pentru locuitorii municipiului Brașov. Sunt convins că este necesară crearea unei infrastructuri publice și este nevoie de o dezbatere publică reală cu cetățenii pe acest subiect care le afectează atât sănătatea, cât și resursele financiare. Soluția de integrare a depozitului de deșeuri existent poate funcționa eventual ca măsură de avarie, până la construirea unuia nou, dar atât. O dezbatere publică serioasă ar putea grăbi implementarea proiectului de către Consiliul Județean, care ar putea identifica o locație pe o rază de 30 de km față de cea mai mare aglomerare urbană a județului, așa cum dispun prevederile legale”.

Gheorghe Sucaciu a identificat două probleme cu care se confruntă județul Brașov.

,,Sunt două probleme pe care le întâmpină județul nostru în acest moment:

  1. Identificarea terenurilor unde să fie amplasate infrastructurile de gestionare a deșeurilor. Pentru aceasta este necesară completarea formatului Legii 255/2010, privind exproprierea pentru cauză de utilitate publică, necesară realizării unor obiective de interes național, județean și local, printr-o Ordonanță de Urgență.
  2. Restricționarea făcută de Ministerul Mediului pentru înființarea unui nou depozit de deșeuri municipale.

În calitate de primar, mă număr printre cei care au așteptări mari de la acest proiect și care își doresc infrastructură publică de gestionare a deșeurilor, astfel încât să rezolvăm problemele existente. Proiectul nu poate fi făcut oricum, ci trebuie gândit și implementat corect, în beneficiul tuturor cetățenilor”, a concluzionat Gheorghe Sucaciu.




Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.