Făgărăşenii întorşi acasă sunt ajutaţi să devină antreprenori prin proiectul ,,Investeşte în ţara ta”


→ Proiectul prevede cursuri privind dezvoltarea abilităţilor antreprenoriale şi pregătirea practică pentru elaborarea planului de afaceri.

→ După etapa de formare profesională și elaborarea planurilor de afaceri, vor fi selectate  41 planuri de afaceri printr-un proces transparent.

→ Câştigătorii vor înființa cele 41 de firme şi fiecare firmă va încheia contractul de subvenție/de ajutor de minimis cu administratorul schemei de antreprenoriat. După cel mult 6 luni de la semnarea contractului, beneficiarul va angaja cel puțin 2 persoane.

FagarasProiectul constituie un suport pentru migranții din grupul tintă cu perspective de mobilitate ocupațională ascendentă în momentul revenirii în țară întrucât, din perspectivă economică, migranții tind sa aibă un comportament investițional și antreprenorial crescut, justificând demersul acestui proiect. In contextul noilor provocari (Antreprenoriatul, Inovarea si Creativitatea) la care Strategia de competitivitate 2014-2020 a RO încearcă să răspundă, reprezentanți ai diasporei românești pot aduce un suflu nou și adaptat realitătilor din tările gazdă pentru a răspunde mai bine antreprenoriatului, inovarii și creativității având o mai mare înclinare pentru asumarea riscului în conditiile unor economii de piata deprinse cu concurența acerbă.

Modelul pilot propus prin proiect este un model axat preponderent pe inovare și specializare inteligentă. Modelul regional de dezvoltare economică, se focalizează pe obținerea și implementarea cu succes pe piață de produse noi, tehnologii și servicii noi, metode noi de marketing și organizare.

Metodologia de selecție a grupului ținta contine criterii si modalitati de selectie care sa conduca la un proces de selecție transparent, echidistant si obiectiv.

Persoanele care doresc să participe la proiect și care vor face parte din grupul țintă pot completa si transmite către Primăria Municipiului Făgăraș – adresa relatiiinternationale@primaria-fagaras.ro formularul de inscriere/declarative de intentie, care va cuprinde informatii necesare pentru incadrarea candidatului in profilul participantului la grupul tinta al proiectului, conform cerintelor prevazute in Ghid.

Prin completarea, semnarea si depunerea formularului de inscriere, candidatul isi exprima, fara

echivoc, intentia de participare la cursurile de dezvoltare a competentelor antreprenoriale bazate pe inovare derulate prin proiect. Acest formular/declaratie de intentie va fi descarcat de catre candidati de pe site-ul proiectului si va fi transmis, impreună cu celelalte documente solicitate (existente pe site) pe adresa relatiiinternationale@primaria-fagaras.ro

Formularul de inscriere va contine pe langa datele de identificare ale candidatului si o serie de informatii referitoare la: ocupatia actuala, ideea de afacere, forma de organizare a afacerii, avantajele competitive, caracterul inovativ al afacerii si domeniul de dezvoltare (clasic sau de

specializare inteligenta), motivatia pentru participarea la curs si pentru demararea unei afaceri.

Participantii astfel selectati vor fi fi inscrisi in grupele de curs, dupa cum urmeaza: candidați admisi, candidați în rezerva (max. 3 pers pentru fiecare grupă).

Vor fi respinsi:

  • candidatii care nu au transmis formularul de inscriere in termen, respectiv la o data care nu este cuprinsa in intervalul stabilit in cadrul parteneriatului
  • candidatii care au transmis formularul de inscriere la o alta adresa de e-mail decat cea indicata in metodologie.
  • candidatii care nu au atasat formularul de inscriere la momentul transmiterii e-mailului sau nu au respectat termenele de inscriere/completare prevazute in metodologie.

Rezultatele selectiei vor fi afisate pe site-ul proiectului. Candidatii admisi vor fi inregistrati in grupul tinta al proiectului, cu conditia depunerii dosarului complet de inscriere, dosar care va cuprinde in mod obligatoriu:

  • formularul de inscriere/ declaratie de intentie, semnat ;
  • formular de inscriere in grupul tinta, completat integral, semnat ;
  • declaratie-acord privind prelucrarea datelor personale, semnata;
  • declaratie pe proprie raspundere de evitare a dublei finantari, semnata;
  • CV ( in format Europass), semnat de catre titular pe fiecare pagina;
  • diplome/documente de studii, certificate pentru conformitate cu originalul;
  • copie a cartii de identitate, certificata pentru conformitate cu originalul,

La dosar, se va atasa ulterior si “fisa de interviu” completata cu expertul de consultanta antreprenoriala. Modelele de formulare vor putea fi descarcate on-line, de pe site-ul Primăriei Fagaras, Sectiunea Fonduri europene- Proiectul “Investește în țara ta“. Lista finală cu toți candidații admisi va fi postată pe site-ul proiectului.

Cursul  privind dezvoltarea abilităților antreprenoriale durează o săptămână (40-42

ore) pregătire teoretică și 1 zi alocată examenului. După această perioadă, urmează pregătirea practică privind elaborarea planului de afaceri.

Programul de formare profesionala este completat de un modul de instruire (18-20

ore) care va cuprinde subiecte legate de teme orizontale (dezvoltare durabila, a egalitații de

sanse si tratament, nediscriminare, TIC etc), astfel încât sa permita participanților o înțelegere

aprofundata asupra modului în care temele se reflecta, atât la nivelul politicilor europene,

naționale si la nivelul regiunii in care se deruleaza cursul.

Aceste cursuri derulate în sistem clasic (sala de curs) si acreditate ANC vor fi completate de o

componenta de formare online (10 module curs) prin intermediul unor platforme de tip elearning

intr-un sistem de BLENDED-LEARNING. In cadrul acestei componente vor fi

proiectate in principal activitati asincrone, dar si sincron prin participarea la cel putin 3

webinare pe teme de interes pentru viitorii antreprenori.

fagaras12După etapa de formare profesională și elaborarea planurilor de afaceri, urmează  selecția acestora. Vor fi selectate  41 planuri de afaceri printr-un proces transparent , echidistant, obiectiv si nediscriminativ.

În etapa următoare, câștigătorii vor înființa cele 41 de firme. Odata finalizat procesul de înființare, fiecare firma va încheia contractul de subvenție/de ajutor de minimis cu administratorul schemei de antreprenoriat. Dupa cel mult 6 luni de la semnarea contractului de subvenție/de ajutor de minimis, beneficiarul va angaja cel puțin 2 persoane.

Dupa obținerea  tuturor documentelor de infiintare si de începere a functionarii intreprinderii, in cadrul celor 12 luni de functionare, in conditiile legii aplicabile domeniului de dezvoltare  vizat de planul

de afaceri in cauză, fiecare afacere va fi atent monitorizata de administratorul schemelor de minimis.

Foto: turism-fagaras.ro




2 thoughts on “Făgărăşenii întorşi acasă sunt ajutaţi să devină antreprenori prin proiectul ,,Investeşte în ţara ta”

    Lasă un răspuns

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

    Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.