Simpozion didactic: Viziune și acțiune pentru sincronizarea educației cu nevoile nativilor digitali ai secolului XXI


Un simpozion didactic, la care au participat profesori, educatori, învățători de la școlile din oraș și localitățile din Țara Făgărașului și nu numai a avut c în weekendul care a trecut la Cetatea Făgăraș.

Peste 200 cadre didactice au fost prezente la evenimentul organizat în fosta cramă a Cetății Făgăraș în weelendul care a trecut. Vorbim de educatori, învățători, profesori provenind din  instituții de învățământ din Făgăraș și Țara Făgărașului, dar și din Brașov, Sibiu, Cluj Napoca, București, Piatra Neamț, Moreni Dâmbovița,  Republica Moldova. De asemenea, au fost prezenți și 13  invitați și reprezentanți ai instituțiilor colaboratoare – profesori – conferențiari universitari, inspectori, speakeri motivaționali, directori.

Scopul simpozionului a fost acela de a antrena factorii educaţionali (educatorii) în recalibrarea şi adecvarea strategiilor de intervenţie în procesul instructiv – educativ pentru eficientizarea procesului didactic prin utilizarea la clasă a tehnologiilor educaţionale moderne.

Simpozionul a apărut ca o necesitate în a crea un context real de învăţare cu impact la nivel local, de formare de noi abilităţi, atitudini la furnizorii de educaţie (dascălii) în utilizarea tehnologiilor educaţionale moderne, ca mijloc de facilitare a activităţilor didactice, prin creşterea atractivităţii şi prin realizarea unei comunicări mai fidele între cadru didactic şi elevi, pe mai multe şi variate canale ale cunoaşterii. Evenimentul a răspuns nevoilor de formare continuă a cadrelor didactice şi suţine colaborarea din mediul educaţional din municipiu şi Ţara Făgăraşului.

,,Trăim vremuri în care tehnologia şi internetul ocupă un loc important în activităţile de zi cu zi, la serviciu, la şcoală şi acasă. O mulţime de job-uri implică utilizarea unui computer, în timp ce alte profesii sunt specializate în domenii digitale, de la IT la Social Media. Mai mult, elevii au nevoie sa cunoască modul corect în care să utilizeze internetul în aşa măsură încât să se poată folosi de resursele online pentru a afla informaţii utile la şcoală şi pentru dezvoltarea unei culturi generale solide. Astfel, bagajul de cunoştinte tehnice pe care cei mici este bine să-l acumuleze încă din şcoala primară s-a lărgit considerabil. Pentru a se putea acorda schimbării, ideal este ca educaţia să asimileze direcţia, conţinutul şi ritmul dezvoltării societăţii, prefigurând noile conţinuturi în funcţie de exigenţele societăţii viitorului şi pregătind omului bagajul necesar adaptării la schimbare în condiţii optime. Educaţia ţine în mâini cheia cu care se poate preveni sau se limitează şocul schimbării pentru tânăra generaţie. Proiectul simpozionului oferă cadrul dezbaterii active asupra câtorva soluţii generale şi particulare pentru rezolvarea problemelor actuale ale învăţământului, în acord cu direcţiile MEN, cum ar fi: noile educaţii în era digitală– provocări pentru  învăţământul și educația contemporană schimburi de informaţii între cadre didactice cuprinse în sistemul de învăţământ de masă şi privat, pentru promovarea iniţiativelor de succes ateliere de formare, tematice’’, a declarat directorul Colegiului Național ,,Radu Negru’’, prof. Maria Racu.

Participanții prezenți la activitate au primit pe lângă materialele promoționale, agende, pixuri personalizate, produse digitale conform achizițiilor efectuate în proiect.

,,Impactul proiectului a fost unul pozitiv nu numai sub aspectul temelor abordate – de actualitate, sau a nevoi de orientare în carieră a beneficiarilor direcți ai proiectului (elevii), ci și din perspectiva celor 5 formatori acreditați și a temelor de lucru realizate. Aceștia au susținut intervenții în plenul conferinței și sesiunile de formare și au livrat informații tematice de dezvoltare personală și profesională. Experiența pe bune generează schimbarea! Feed-back-ul structurat obținut din partea participanților înregistrează aceste aspecte, evidențiind relevanța experiențelor acumulate și utilitatea aplicării acestora. Menționăm faptul că 4 formatori prevăzuți în proiect au beneficiat de suport financiar/onorarii, achitate direct de către Primăria Municipiului Făgăraș, conform prevederilor din proiect, prin intermediul serviciului contabilitate. În derularea acestui proiect s-a respectat punctual agenda activităților stabilită și asumată în proiect la începutul lunii septembrie 2023 în cadrul primei întâlniri de lucru a echipei’’, a mai declarat prof. Maria Racu.

În concluzie, proiectul și-a dovedit pe deplin utilitatea pentru care a fost gândit și propus în seria activităților educative pentru anul școlar 2023 – 2024 de către Colegiul Național ”Radu Negru” Făgăraș, în parteneriat cu Primăria Municipiului Făgăraș, iar obiectivele specifice și operaționale au fost atinse, contribuind la dezvoltarea identităţii vocaţionale şi pregătirii de specialitate a cadrelor didactice.

Învăţământul are nevoie de tehnologii educaţionale moderne însuşite de cadrele didactice şi aplicate inteligent şi constructiv în derularea procesului instructiv-educativ.




Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.