Marți, 24 octombrie, a fost desemnat și câștigătorul contractului pentru proiectarea și construcția tronsonului 2 al autostrăzii Sibiu – Făgăraș, parte a A13.
Anunțul a fost făcut de Cristian Pistol, directorul general al CNAIR, care a specificat că turcii de la Makyol au la dispoziție 1,54 de miliarde de lei (fără TVA), asigurați prin Programul Transport, pentru construcția celor 19,9 km de autostradă dintre Avrig – Mârșa și Arpașu de Jos. Contractul are o durată de 48 de luni, din care 12 luni pentru proiectare și 36 de luni pentru execuția lucrărilor.
Pe tronsonul 2 al autostrăzii Sibiu – Făgăraș antreprenorul va construi inclusiv 21 poduri și 4 viaducte.
,,În acest moment avem contracte semnate pentru proiectarea și construcția tonsoanelor 3 și 4, iar contractul pentru proiectarea și execuția tronsonului 1 este pe circuitul administrativ în vederea semnării. Practic, toți cei 68,04 km ai autostrăzii Sibiu – Făgăraș vor fi proiectați și construiți de același antreprenor. Contractul va putea fi semnat după expirarea perioadei legale de depunere a eventualelor contestații și după soluționarea acestora’’ a scris acesta pe o rețea de socializare.
Autostrada Sibiu – Făgăraș este compusă din patru tronsoane după cum urmează:
- Tronsonul 1: Boița (Autostrada Sibiu – Pitești) – Avrig – Mârșa (DJ105G): 14,25 km,
- Tronsonul 2: Avrig – Mârșa (DJ105G) – Arpașu de Jos (DN1): 19,92 km,
- Tronsonul 3: Arpașu de Jos (DN1) – Sâmbăta de Sus (DJ105B): 17,61 km,
- Tronsonul 4: Sâmbăta de Sus (DJ105B) – Municipiul Făgăraș (16,26 km) și drum de legătură cu DN1 (5,6 km).