Când putem circula pe noul pod de la Hălmeag


Pe timpul iernii, lucrările de la podul de peste Olt de la Hălmeag au fost sistate, însă în scurt timp constructorul din Oneşti va redeschide şantierul. În sezonul rece s-a lucrat la pregătirea materialelor. Primarul Cristinel Paltin consideră că investiţia este una trainică şi că pe viitor acest pod poate fi extins la două benzi datorită fundaţiei care a fost proiectată să suţină două piste şi nu numai una.

,,La pod mai este de ridicat un picior, după care urmează montarea traverselor. Traversele au ajuns, se află acolo. Prima dată se fac nişte coloane betonate care se îngroapă la adâncimi mari. Coloanele sunt în pământ cu totul. Pe coloane se toarnă fundaţia, care se află tot sub apă. Fundaţia este proiectată pentru un pod cu două benzi, desi noi acum avem aprobat un pod cu o singură bandă, însă pe viitor acest pod poate fi extins. Iar pe fundaţie vine piciorul podului. Lucrarea se află acum în stadiul realizării celei de-a patru fundaţii. Coloanele betonate sunt făcute toate, dintre fundaţii sunt terminate trei şi sunt ridicate şi trei picioare. Acum, cât timp mai e frig, se lucrează la pregătirea materialelor, căci constructoul nu are voie de exemplu să toarne beton”, a declarant primarul Cristinel Paltin.

Vreme de un secol legătura dintre satele Şercaia şi Hălmeag s-a făcut pe un pod de lemn construit peste Olt, după ce cel de dinaintea lui a fost distrus de bombardamente. Înaintea actualului pod de lemn, care a rezistat eroic 100 de ani, a mai fost un pod construit din beton, care era funcțional la începutul secolului al XX-lea, dar care a fost distrus de bombardamente în cel de-Al Doilea Război Mondial.

Autoritățile de la vremea respectivă au căutat o soluție rapidă și au construit repede un pod din lemn, care se dorea atunci a fi doar provizoriu. A rămas însă în folosinţă până în prezent.

podul d elemn, vechi de 100 de ani

Probabil că, dacă apele Oltului nu ar fi pus în pericol structura de rezistenţă a lui şi dacă inundaţiile ultimelor primăveri nu ar fi adunat tone de gunoaie la picioarele sale, pe acest pod de lemn încă s-ar mai fi circulat.

Noul pod care se construieşte este din beton, iar de toată procedura realizării lui, de la documentaţie şi până la darea în funcţiune, se ocupă Consiliul Judeţean Braşov.

Pentru acest pod, CJ a obţinut fonduri prin PNDL 2 în sumă de 6.344.848 lei, iar contribuția proprie a CJ Brașov este de 1.034.710 lei.

Anul trecut în aprilie s-a predat amplasamentul către constructor, iar la ora aceasta încă se lucrează. Firma care îl face este din Oneşti.

Când va fi gata, podul va avea lungimea de 97,10 metri şi lăţimea de 6 metri, din care lăţimea părţii carosabile va ajunge la 5 metri.

Lucrările, sistate pe perioada sezonului rece, vor fi reluate după data de 15 martie.

Potrivit contractului, lucrările se vor încheia la jumătatea lunii mai.

 







Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.