Pentru că avem multe de spus!

.

Conferință de presă: Cum s-a cheltuit banul public pe contractele de întreținere a spațiilor verzi în ultimii ani


primar sucaciuPrimarul Gheorghe Sucaciu a susținut o nouă conferință de presă marți, 9 aprilie, în care a adus în discuție contractele de întreținere spații verzi din Făgăraș, în perioada fostului primar Sorin Mănduc, cum au fost ele realizate și câți bani s-au alocat de la bugetul local pentru aceste contracte. De asemenea, edilul a făcut și o comparație între contractele întreținere spații verzi realizate în perioada mandatului primarului Sorin Mănduc și contractele realizate după 2016 – de când Sucaciu este primar al municipiului Făgăraș.

De această dată vom face o comparație vizavi de contractele de întreținere spații verzi din 2017 – 2018 cu contractele de întreținere spații verzi din 2012 până în 2016. După cum ținem minte, întreținerea spațiilor verzi în oraș până în 2016 se făcea doar pe anumite zone din municipiu, în principal în zona centrală, iar zonele mărginașe nu erau întreținute, nu era cosită iarba. Din 2012 și până în 2016 s-au cheltuit 3.184.163 de lei. Au fost în principal cinci firme, incluzând și Penitenciarul Codlea, care au avut contracte cu Primăria Făgăraș. Dar ce mi-a sărit mie în ochi în principal este firma SC DMG Profil Point SRL, care a încasat o sumă de 2.417.943,8 lei de la bugetul local. În 2012 – 225.999 lei încasați, în 2013 – 857.174 lei, în 2014 – 903.774 lei, în 2015 – 425.219 lei, iar în 2016, până când am reziliat aceste contracte – a încasat 17.012 lei.

Ca să facem o comparație, luăm anul 2014, firma DMG Profil Point SRL a încasat suma de 903.774, de asemenea o altă firmă a încasat de la bugetul local 158.154, în total primăria a cheltuit 1.061.098 lei pe întreținerea spațiilor verzi. Prin comparație, în 2017, firma Consiliului Local – SC Salco Serv SA, care știm că s-a ocupat de toată suprafața teritoriului municipiului Făgăraș, a cheltuit 372.310 lei. Iar în anul 2018 a cheltuit 437.092 lei“, a declarat primarul Gheorghe Sucaciu în cadrul conferinței de presă.

De asemenea, acesta a mai agăugat că Salco s-a ocupat de toată suprafața intravilană a municipiului și a cheltuit aproximativ 400.000 de lei, iar în 2014, firma SC DMG Profil Point SRL a cheltuit o sumă de trei ori mai mare, iar suprafața întreținută a fost de doar 10-15% din totalul suprafeței municipiului.

Nu cred că este normal acest lucru, vreau să informez cetățenii despre cum se făceau contractele în acea perioadă și cum se cheltuiau banii publici pe contracte prestări servicii – întreținere spații verzi în acest episod. Știm că acționarul firmei SC DMG Profil Point SRL este finul domnului fost viceprimar – domnul Cătălin Cîrje, iar în acești ani a încasat peste 500.000 euro, numai într-un singur an a încasat 200.000 euro întreținere spații verzi. Cred că gestionarea și administrarea orașului se vede și din aceste contracte, dar și din celelalte episoade pe care le-am redat opiniei publice. În următoarele episoade vor reieși aceleași situații, va reieși că administrarea banului public a fost defectuoasă de fosta conducere – fostul primar și fostul viceprimar – Sorin Mănduc și Cătălin Cîrje. Cetățenii vor decide dacă aceste lucruri s-au făcut corect sau nu“, a mai declarat edilul.

Readucem aminte că edilul Făgăraşului a comandat un audit din bugetul personal care să reflecte activitatea administraţiei locale în perioada 2008 – 2016. Rezultatele acestuia sunt prezentate episodic făgărăşenilor. Primul episod s-a derulat marţi, 12 martie, în cadrul unei conferinţe de presă organizate în biroul primarului.

gi.va.ioana




Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.