De la sistem pe hârtie, la tehnologia digitală: Primăria Făgăraș a lansat platforma online, unde cetățenii pot depune solicitări și sesizări


  • O platformă online, prin care procedurile administrației publice locale se simplifică, iar cozile de la ghișee și timpul de răspuns pentru solicitări se vor reduce, a fost lansată astăzi. Prin aceasta, cetățenii au posibilitatea de a depune solicitări către funcționarii publici ai Primăriei Făgăraș direct pe platformă, fără a se mai deplasa fizic la instituție.

O conferință de diseminare a rezultatelor proiectului ,,Administrație publică împreună cu cetățenii” a fost organizată astăzi, de la ora 14.00, în Sala Club a Casei Municipale de Cultură (etajul 1). Cei prezenți la eveniment au putut afla cum vor putea folosi platforma digitală pentru a trimite sesizări, cereri și documente de acasă, de la birou sau din mașină.

Florina Peptea, manager proiect

,,Organizăm conferința de diseminare a rezultatelor proiectului ,,Administrație publică împreună cu cetățenii”. Este un proiect finanțat prin Programul Operațional Capacitate Administrativă. A început în 2019, în cadrul proiectului a fost configurată o platformă care să sprijine relația dintre cetățean și administrația publică locală. Au fost făcute analize pentru identificarea nevoilor cetățenilor, dar și ale funcționarilor publici, în gestionarea relației cetățean – administrație publică locală. Au fost organizate sesiuni de instruire pentru funcționarii publici, pentru utilizarea acestei platforme’’, a spus Florina Peptea, manager de proiect.

Platforma digitală reprezintă un instument pentru simplificarea raporturilor dintre cetățean și administrația publică locală. Cetățenii își vor putea depune solicitările online, acestea vor ajunge, prin intermediul platformei, la funcționarii publici. Urmărirea acestor documente va fi simplificată și, astfel, va fi mult mai rapid ca solicitările făgărășenilor să ajungă în cadrul substructurilor din Pirmăria Făgăraș. Cetățenii vor primi răspunsurile atât în formă fizică, cât și în format electronic, dacă doresc acest lucru.

Din echipa de proiect a Primăriei Făgăraș a făcut parte Florina Peptea – manager de proiect, Mihaiu Laura – asistent manager, Bica Manuela – responsabil financiar, Hedea Delia – responsabil achiziții, Marius Moruz – manager proiect IT, Mirela Bodeanu – responsabil îmbunătățire procese, Marius Matei – responsabil îmbunătățire procese și Petronela Pică – expert gestiune, suport utilizatori și fluxuri interne.

Doi reprezentanți ai firmei din București care a configurat platforma s-au aflat la conferință. Este vorba despre Eduard Lupescu și Ion Cristiana.

,,Ceea ce ne-am dorit și ceea ce s-a dorit prin această platformă a fost ajutarea Primăriei Făgăraș în asigurarea, atât a serviciilor publice, cât și în luarea de decizii strategice, care să fie susținute digital. Pentru aceasta, am venit cu o platformă digitală, care are două componente. O parte oferită publicului, prin portalul extern, dublat și de o aplicație mobilă. Pe de altă parte, este ceea ce s-a numit portalul intern, folosit de către funcționarii Primăriei Făgăraș. Scopul platformei este digitalizarea proceselor de lucru, îmbunătățirea și eficientizarea comunicării între cetățeni și Primăria Făgăraș. Astfel, cetățenii vor avea acces la servicii online oferite de Primăria Făgăraș’’, a declarat Cristiana Ion, reprezentat firmă IT.

,,Este un proiect finanțat din fonduri europene și vorbim de digitalizarea Primăriei Municipiului Făgăraș. Sunt mai multe aplicații prinse în această platformă, ca ulterior prin alt proiect să prindem toate aplicațiile pe care administreația le are în gestiune. Această digitalizare ușurează foarte mult munca cetățeanului, sperăm că va ușura și munca funcționarului public. Dar, din punct de vedere a cetățeanului, a cererilor pe care le face cetățeanul la primărie, este o ușurință foarte mare“, a declarat și Gheorghe Sucaciu, primarul Făgărașului.

La conferință s-a specificat ca platforma se va lansa oficial luni, 16 mai.

Valoarea totală a proiectului este de 2.257.801,75 de lei, din care cofinanțarea Primăriei Făgăraș este de 45.156,04 lei.

Proiectul „Administrație publică împreună cu cetățenii” este cofinanțat din Fondul Social European prin Programul Operațional Capacitate Administrativă 2014-2020.

(Alina ROMAN)




Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.