Am semnat și susțin petiția inițiată de domnul doctor Mihai Tîrnoveanu, pentru introducerea în programa educațională a obiectului de studiu cu numele explicit de ,,Istoria Românilor“, bineînțeles si cu un conținut formativ românesc, în locul materiei devenită obligatorie – ,,Istoria evreilor. Holocaustul”. La ora actuală nu există niciun manual școlar care să îndeplinească aceste condiții.
Fac acest demers deoarece sunt deputat independent în Parlamentul României și reprezint în primul rând interesele poporului român. Sunt vocea celor care m-au ales, inclusiv a românilor din Făgăraș și Țara Făgărașului, parte dintre ei fiind urmași ai luptătorilor anticomuniști din munți, care s-au jertfit în bătălia pentru identitatea națională, împotriva unui regim de ocupație străină.
Consider că misiunea Educației Naționale este aceea de a conștientiza generațiile tinere, de rolul pe care Națiunea Română l-a avut de-a lungul mileniilor ca factor de civilizație și cultură la gurile Dunării, această conștientizare fiind menită a da încredere de sine națională și totodată repere generațiilor tinere.
Copiii noștri trebuie să aibă dreptul atât de firesc de a-si cunoaște înaintașii, de a-și cunoaște familia mare a neamului, voievozii care au clădit o țară, martirii, eroii și sfinții români, marii oameni de cultură care prin cărțile și demersurile lor au scris istorie.
Este o motivație ca elevii să ducă pe mai departe acest rol, căci ceea ce am fost în stare ca națiune să facem în trecut vom putea face fără îndoială și în viitor.
De aceea propunem ca tematica obiectului de studiu privitor la Istoria românilor să se concentreze pe acest specific identitar, fără ca acesta să fie trecut prin filtrul cenzurii corectitudinii politice dictate de anumite instituții europene, asemănătoare celor bolșevice dintr-un trecut nefast.
Ideologia globalistă de astăzi inventează o identitate și o așa-zisă istorie europeană “comună” care să surpe identitățile specifice și istoriile naționale ale popoarelor. Istoria însă nu trebuie dictată de politic, ci doar de realitatea unui trecut. Ea nu este chemată să ideologizeze generații, ci să aducă în conștiința lor mărturisirea acelui trecut, pentru ca generațiile să aibă resortul clădirii unui viitor continuator în aceeași paradigmă.
Ministerul Educației nu are opțiunea de a elabora sau nu un manual de Istorie a românilor, ci are datoria aceasta, prin simplul fapt că este al României și că este susținut bugetar de cetățenii acestei țări, respectiv și de părinții copiilor din școli și licee. Eliminarea istoriei românilor din programa școlară reprezintă pe lângă privarea elevilor de cunoașterea proprii istorii naționale si o imensă sfidare la adresa românilor plătitori de taxe și impozite.
Istoria evreilor se studiază oricum, in afara materiei distincte din clasa a XI-a, în toate celelalte manualele de istorie având capitole alocate. În unitățile de învățământ cu predare în limba maghiară există ,,Istoria secuilor”. De la anul vom avea materia ,,Istoria romilor”. În tot acest context, întreb retoric, cu amar și revoltă: unde este Istoria Românilor?
Borta Raluca – Deputat neafiliat
Semnează și tu petiția! CLICK – Istoria Românilor în locul Istoriei evreilor în liceu