Din 19 octombrie se pot depune la Direcţia de Asistenţă Socială Făgăraş cererile pentru ajutorul de încălzire


Pe fondul scumpirii gazului şi electricităţii, se preconizează că anul acesta cererile pentru acordarea ajutorului la încălzire vor fi mai numeroase.

Direcţia de Asistenţă Socială Făgăraş (DAS), anunţă că, începând de marți, 19 octombrie 2021, se vor distribui cererile pentru acordarea ajutorului de încălzire la sediul instituţiei, din Tudor Vladimirescu, nr. 8. Programul este de luni până vineri, în intervalul orar 9.00 – 13.00.

Pe 11 octombrie a fost publicată în Monitorul Oficial Hotărârea nr. 1073/2021 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr. 226/2021, privind stabilirea măsurilor de protecție socială pentru consumatorul vulnerabil, care intră în vigoare la data de 1 noiembrie 2021.

Astfel că persoanele interesate pot depune cererile pentru ajutorul pentru încălzirea locuinței, sezonul rece 2021-2022, dacă au un venit net mediu lunar pe membru de familie până la 1.386 de lei. În cazul persoanelor singure, venitul net mediu lunar trebuie să nu depăşească suma de 2.053 lei.

Ajutorul înseamnă că statul va plăti între 10% şi 100% dintr-o valoare de referinţă la încălzire, în funcţie de venitul declarat în cererea solicitanţilor. Situaţiile în care ajutorul statului este de 100% sunt acelea în care solicitanţii au un venit net mediu lunar sub suma de 200 de lei.

Ce documente sunt necesare:

Pentru cererile depuse în perioada 19 octombrie – 19 noiembrie, ajutorul pentru încălzirea locuinței se acordă începând cu luna noiembrie.

Pe lângă formularul de cerere pe care-l completați la DAS Făgăraş, aveți nevoie de acte doveditoare care atestă componenţa familiei, veniturile realizate, locuinţa și bunurile deţinute:

Următoarele acte sunt necesare pentru componenţa familiei:

  • actele de identitate ale solicitantului şi membrilor familiei (buletin, carte de identitate, carte de identitate provizorie);
  • certificatele de naştere ale copiilor în vârstă de până la 14 ani;
  • certificatul de căsătorie sau, după caz, hotărârea de divorţ;
  • adeverinţă eliberată de către asociaţia de proprietari/locatari în care se menţionează numărul membrilor de familie, numele şi prenumele acestora şi codul client;
  • hotărâre definitivă de încuviinţare a adopţiei, de plasament familial al minorului;
  • actul din care să rezulte calitatea de tutore sau curator.
  • alte documente solicitate, după caz:

Următoarele acte sunt necesare pentru dovedirea veniturilor:

  • adeverinţă de salariat, din care să reiasă venitul net şi valoarea bonurilor de masă, prime, indemnizaţii de hrană, etc;
  • talon de şomaj;
  • talon de alocaţie de stat;
  • talon de pensie, pentru toate categoriile de pensii;
  • talon de indemnizaţie, pentru toate categoriile de indemnizaţii;
  • adeverinţă eliberată de Casa de Pensii din raza de domiciliu din care să reiasă dacă figurează cu dosar (pentru persoanele care nu obțin venituri și au vârsta de cel puțin 40 ani);
  • certificat de încadrare în grad de handicap;
  • adeverinţă de venit eliberată de Administraţia Finanţelor Publice pentru anii 2019-2020 pentru toţi membri adulţi, indiferent de venitul obţinut sau Declarație pe propria răspundere din care să reiasă că solicitantul și membrii de familie sunt de acord cu prelucrarea datelor cu caracter personal (în funcţie de veniturile obţinute vor putea fi solicitate la depunere acte suplimentare, de exemplu: un extras de cont pentru luna în care se depune cererea pentru a constata dacă persoana sau familia deţine un depozit bancar cu valoare mai mare de 3.000 lei);

Următoarele acte sunt necesare pentru dovedirea locuinţei:

  • contractul de vânzare-cumpărare cu clauză de întreţinere sau cu clauză de habitaţie;
  • actul de succesiune deţinut de titular;
  • contractul de închiriere deţinut de titular;
  • contractul de comodat deţinut de titular;
  • împuternicirea legală întocmită de proprietarul locuinţei sau de titularul contractului de închiriere, ori de reprezentantul legal al persoanei singure care nu a împlinit vârsta de 16 ani.
  • alte documente solicitate, după caz.

Furnizorul de gaze sau se energie electrică se dovedeşte cu factura emisă de către furnizor.

 




Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.