Reporter: Domnule Popa, în câteva zile se vor împlini 5 luni de la lansarea brandului culinar – ,,Cuptorul Lagunei”. Cum au fost pentru dumneavoastră aceste 5 luni?
Ovidiu Popa: Pot spune că au fost cinci luni foarte interesante atât pentru mine cât și pentru echipa din spatele meu. Pandemia generată de SARS-COV2 a lovit foarte tare industria Horeca și am fost nevoiți, oarecum, să ne reinventăm. Odată cu închiderea restaurantelor mi s-a părut oportună crearea unei divizii de livrări la domiciliu.
Reporter: Și așa a luat naștere ,,Cuptorul Lagunei – altfel de gust?”. De ce ,,Cuptorul Lagunei”?
Ovidiu Popa: Totul a început de la o idee: după cum bine știți, pe perioada verii, la Complexul de Agrement ,,Laguna Albastră” clienții au posibilitatea de a-și procura de la noi inclusiv masa. În fiecare zi din sezon le punem la dispoziție preparate culinare variate. Printre aceste preparate se regăsesc și sortimentele de pizza care sunt foarte apreciate de către clienții ,,Lagunei”. Unul dintre ei m-a întrebat: ,,Ok, dar după închiderea sezonului estival, de unde o să ne mai procurăm noi câte o pizza așa bună?”. Astfel mi-a venit ideea de a le putea oferi clienților noștri o pizza de foarte bună calitate și nu numai. Am început prin a adăuga un cuptor pe lemne în incinta Restaurantului ,,Laguna Albastră” la bucătăria deja existentă.
Reporter: La ce alte produse culinare v-ați mai gândit și de ce conceptul de ,,altfel de gust”?
Ovidiu Popa: În bucătăria noastră se prepară foarte multe bunătăți. Pe lângă sortimentele variate de pizza coaptă pe vatră la foc de lemne, le mai oferim clienților noștri o gamă diversificată de sandwichuri, meniuri fastfood, salate, paste, deserturi savuroase sau meniul zilei. De ce ,,altfel”? Este foarte simplu: am dorit să intrăm pe piața făgărășeană cu preparate culinare diferite de ceea ce deja existau pe piață și care să devină în timp un fel de carte de vizită a noastră. Am dorit în primul rând să ne impunem prin calitate și prin gust.
Reporter: Ne puteți da un exemplu?
Ovidu Popa: Bineînțeles! Îmi vin în minte chiar două exemple: sandwichurile care au la bază ciabatta și sandwichurile calzzone.
Reporter: Ce le diferențiază față de produsele similare ale altor restaurante de pe piața locală de ,,home delivery”?
Ovidiu Popa: În primul rând gustul. Poate părea un clișeu, însă fiecare client nou care le-a gustat a rămas impresionat în primul rând de gustul lor.
Reporter: Care ar fi secretul acelui gust?
Ovidiu Popa: Dacă vi l-aș dezvălui, nu ar mai fi un secret. Orice bucătar are micile sale taine care își pun amprenta asupra preparatelor pe care le gătește, însă vă pot spune, totuși, ceea ce deja știe toată lumea: magia se întâmplă în cuptorul cu lemne. Acolo aromele și texturile se unesc, iar rezultatul devine spectaculos. Inclusiv renumitele ciabatta ni le coacem noi, zilnic, pentru a ne asigura de prospețimea lor.
Reporter: Să revenim la la pizza. De ce e ,,altfel”? Pizza nu ar trebui să fie aceeași?
Ovidiu Popa: Nicidecum. V-aș da exemplul autoturismelor: toate au 4 roți, volan și se deplasează, însă fiecare marcă auto este ușor de deosebit. Așa este și cu pizza. Am o experiență îndelungată în acest domeniu. Prima pizzerie cu cuptor pe lemne din Făgăraș eu am înființat-o acum aproape 20 de ani. Ceea ce oferim la momentul actual clienților noștri este în primul rând rezultatul multor ani de experiență.
Reporter: Ați reușit să observați ce gen de mâncăruri atrag în mod special clienții?
Ovidiu Popa: Am observant că lumea este foarte deschisă atât la nou cât și la tradițional. Au succes atât sortimentele de pizza, cât și sandwichurile, salatele, pastele sau meniurile pe care le oferim clienților. Apropo de meniuri, preparatele noastre culinare de la meniul zile sunt foarte appreciate.
Reporter: Ce înseamnă meniul zilei?
Ovidiu Popa: Meniul zilei înseamnă o masă caldă, completă (ciorbă/supă + fel principal+salată) oferită la un preț special de 25 de lei.
Reporter: Indiferent de meniu? Mă gândesc că unele preparate sunt mai ieftine, altele mai costisitoare.
Ovidiu Popa: Indiferent de ceea ce oferim, prețul meniului zilei este același. Am încercat mereu să păstrăm un echilibru. Nu am făcut niciodată rabat de la calitate și am oferit clienților noștri cea mai bună experiență culinară, însă nu ne-am permis niciodată să cerem în plus față de ceea ce am stabilit, nici măcar în momentul în care am încercat să-i răsfățăm cu preparate pe care le-am considera deosebite.
Reporter: Cum ar fi? Ne puteți oferi un exemplu?
Ovidiu Popa: din când în când ne place să-i răsfățăm pe clienți cu preparate inedite și organizăm deseori weekend-uri cu tematică. De exemplu, am avut nu demult un weekend dedicat vânătorilor și pescarilor.
Reporter: Cu ce i-ați răsfățat?
Ovidiu Popa: Cu borș de crap, plachie de crap, tocăniță de cerb lopătar, friptură de cerb lopătar la cuptor sau friptură de mistreț la tavă. Este foarte important ca din când în când să le oferim clienților noștri o mica parte din recunoștința pe care le-o purtăm.
Reporter: Tocmai ce ați adus în discuție clienții fideli. Recent ați dat startul unei campanii de fidelizare a clienților, nu-i așa?
Ovidiu Popa: Așa este. Oferim constant pe pagina noastră de facebook premii care constau în produse proprii (mai ales pizza), sub forma unor mici concursuri, însă în apropierea sărbătorilor organizăm tombole și oferim premii generoase. Suntem deja la cea de-a doua campanie de fidelizare a clienților noștri la sfârșitul căreia se va organiza o tombolă cu premii consistente. Am mai desfășurat una în preajma sărbătorilor de iarnă. Prin intermediul lor dorim să răsplătim fidelitatea clienților noștri față de marca ,,Cuptorul Lagunei”. În primul rând, le oferim posibilitatea de a beneficia de reduceri reale din prețul produselor comandate. În campania curentă, la fiecare 10 lei cheltuiți la noi oferim clientului câte un punct care poate fi lipit pe un talon special. Odată ce acumulează 10 puncte pe talon, pe baza lui, clientul primește o reducere de 10 lei la următoarea comandă.
Reporter: Clienții pot folosi mai multe taloane completate?
Ovidiu Popa: Bineînțeles. Pot plăti o comandă integral cu taloane, dacă valoarea lor acoperă suma respectivă. Pe lângă această reducere, toate taloanele completate ajung la noi unde sunt păstrate pentru tombolă.
Reporter: La tombola organizată anul acesta în apropierea Sărbătorilor Pascale ce premii veți oferi câștigătorilor?
Ovidiu Popa: Anul acesta ne-am decis să ridicăm puțin valoarea premiilor, dar și numărul acestora. De exemplu, nu vom avea numai un loc întâi, ci 3 premii întâi, 3 premii doi și 3 premii trei. Premiul întâi constă în 3 abonamente gratuite pentru întreg sezonul estival la Complexul de Agrement ,,Laguna Albastră”. Premiile 2 constau în abonamente pe două luni, iar premiile 3 în abonamente pe o lună la ștrand. Perioadele pentru locurile doi și trei vor putea fi alese după bunul plac al câștigătorilor.
Reporter: Vreți să spuneți că dacă vor dori, câștigătorii premiilor 1 vor putea veni zilnic la strand și vor putea intra gratuit?
Ovidiu Popa: Exact. Îi vom aștepta cu brațele deschise oricând vor dori dumnealor să vină la noi în acest sezon estival.
Reporter: Referitor la premii: ele chiar ajung la câștigători? Poate unii cârcotași și-ar pune și întrebarea aceasta.
Ovidiu Popa: La noi, da. Ceea ce promitem… oferim! Punem preț foarte mare pe transparență. Așa cum puteți observa și pe pagina noastră de facebook, mereu am publicat fotografii cu câștigătorii primindu-și premiile. Pentru a înlătura orice formă de suspiciune, inclusiv tragerea la sorți pentru premiile de la Crăciunul trecut a fost transmisă în direct. Inclusiv i-am sunat în direct pe câștigători, totul a fost real, nimic regizat, apoi am mers si le-am livrat premiile direct acasă. Nu oferim premii doar cu gura ci le oferim pe bune de fiecare dată.
Reporter: Pe lângă campanii de fidelizare, cum preluați feed-back-ul de la clienții pe care îi aveți? Cum știți că faceți ceea ce trebuie? Există vreo modalitate prin care îi consultati?
Ovidiu Popa: Urmărim constant pe internet comentariile de pe pagina noastră de facebook, primim mesaje în privat sau telefoane și ținem mereu cont de opinia clienților noștri. Le-am cerut inclusiv părerea despre ceea ce și-ar dori să le gătim pentru meniul zilei. Este foarte important pentru noi dialogul cu clienții.
Reporter: Și ați ținut cont de opiniile lor?
Ovidiu Popa: Desigur. Există preparate din meniu pe care le-am introdus ca urmare a sugestiilor primite de la clienții noștri.
Reporter: Livrați doar în oraș?
Ovidiu Popa: Livrăm în toată Țara Făgărașului. În oraș livrarea este gratuită. În afara orașului se aplică o taxă modică.
Reporter: De ce ar trebui să aleagă clienții făgărășeni ,,Cuptorul Lagunei”?
Ovidiu Popa: Fiindcă suntem serioși, fiindcă ne preocupă calitatea și findcă livrăm mereu la timp și nu în ultimul rând pentru că respectul față de client este cartea noastră de vizită. De la cel care preia comanda, la cel care o realizează și până la livrator, le cer mereu angajaților mei să își desfășoare activitatea având respect față de clienți.
Respectul fața de banul clientului……