Telefonul mobil, un potențial pericol pentru copii?!


 

Telefonul mobil pentru un copil este util atunci când acesta păstrează legătura cu părinții lui sau cu persoanele apropiate.

Însă poate fi și un adevărat pericol, sunt de părere reprezentanții Poliției din Brașov. Aceștia au câteva sfaturi pentru părinții care deja au achiziționat un astfel de gadget pentru copil:

„Odată ce v-ați hotărât că este momentul să-i achiziționați  copilului dvs un  telefon, va trebui să țineți cont de câteva reguli. Acestea vor fi menite să vă  protejeze copilul de eventualele pericole la care ar putea fi expus. Iată câteva dintre cele mai importante:

telefon recomandariNu-i cumpărați de la început un telefon complicat și performant. Telefonul nu trebuie perceput de către copii ca un accesoriu, ci ca un instrument necesar siguranței lor și facilitării comunicării cu cei apropiați. Cel puțin într-o prima fază îi veți lua un telefon mai simplu, cu funcții de bază, urmând ca, pe măsură ce va crește (când se apropie de adolescență, de pildă), va avea nevoi diferite și veți vedea că se comportă responsabil, să îi puteți  dărui unul mai complex.

 În condițiile în care telefoanele permit inclusiv accesul la rețelele sociale, la tot felul de jocuri, la muzică, la video-uri, acestea se pot transforma și într-un instrument de tip „cyberbullying” . Din păcate, acest fapt presupune inclusiv posibilitatea să fie hărțuit de alți copii/ chiar de persoane adulte prin intermediul mesajelor, imaginilor sau chiar al rețelelor sociale.

Stabiliți anumite limite de utilizare a telefonului. Spuneți  clar copilului câte minute poată să vorbească, dacă are un anumit număr de mesaje text, precum și cât internet poate utiliza. Este necesar ca cel mic să știe că telefonul nu presupune să vorbești fără limită și că impune efectuarea unor cheltuieli; Stabiliți  momentele în care telefonul nu ar trebui folosit și nu vă feriți să limitați accesul la el în apropierea orei de culcare;

Nu uitați și să-l învățați pe copil cum să respingă apelurile nedorite/necunoscute și amintiți-i să nu fie prea insistent cu trimiterea mesajelor; Să nu realizeze apeluri false de urgenţă. Acestea sunt identificabile şi pot cauza prejudicii atât celor care abuzează, dar şi celor care au într-adevăr o urgenţă, dar nu pot semnala acest lucru din cauza aglomerării liniilor telefonice“, sunt de părere reprezentanții IPJ Brașov.

Copiii trebuie să facă diferenţa între informaţiile publice şi informaţiile personale, să ştie că informaţiile personale nu trebuie transmise decât persoanelor cunoscute şi de încredere. Cei mici trebuie să oprească funcţiile de Bluetooth sau date mobile (Internet) atunci când nu le utilizează pentru a transfera date, evitând astfel comunicarea cu alte dispozitive.

„În cazurile de intimidare sau hărţuire prin telefon, în care numărul apelantului este identificabil, se poate restricţiona primirea apelurilor de la numărul de telefon respectiv, aceasta fiind o funcţie disponibilă pe anumite modele de telefon. Dacă ameninţările continuă şi pe alte căi, este recomandată sesizarea autorităţilor.

Copiii trebuie încurajaţi să spună unei persoane de încredere cât mai repede cu putinţă dacă au primit mesaje ameninţătoare, imagini sau filmuleţe ofensatoare, apeluri agresive. Intimidarea poate provoca sentimente de ruşine sau frică, iar cei mici pot deveni reticenţi în a discuta despre acest lucru, deoarece pot considera că sunt capabili să rezolve aceste probleme şi singuri“, informează IPJ Brașov.




Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.