Pentru că avem multe de spus!

.

Aeroportul Braşov, singurul din România care ar putea avea turn de control VIRTUAL


  • Adrian Veştea, la Făgăraş: ,,Încercăm să creăm o revoluţie cu aeroportul de la Braşov şi să înlocuim turnul clasic de control cu unul virtual”;
  • Construcţia terminalului – 40 de milioane de euro;
  • Terminalul va avea peste 11.000 de metri pătraţi, pentru a aduce încasări din chirii;
  • Aeroportul poate acomoda simultan 3 aeronave tip 747;
  • Ziua Porţilor Deschise, pe 1 iunie;
  • Acest aeroport înseamnă ,,trecerea de la strung – la maşină cu comandă numerică.

Adrian VeşteaPrezent la Făgăraş vineri, 29 martie, cu ocazia lansării candidaturii la alegerile europarlamentare a lui Siegfried Mureşan, preşedintele Consiliului Judeţean Braşov, Adrian Veştea, a dar publicităţii noutăţi despre aeroportul braşovean.

Acesta a vorbit despre posibilitatea ca acest aeroport să fie singurul din România cu un turn de control virtual, în locul clasicului turn de la înălţime întâlnit peste tot locul.

,,Ne dorim ca aeroportul de la Braşov să fie Aeroportul Viitorului. Astăzi la nivelul Uniunii Europene există o instituţie care se numeşte ,,Eurocontrol” şi care înglobează toate instituţiile naţionale cu privire la radio-navigaţie şi trafic aerian. Aceasta are sediul la Bruxelles. M-am deplasat de mai multe ori acolo în legătură cu tot felul de studii pentru aeroportul de la Braşov. Vreau ca acest aeroport să însemne, plastic vorbind, trecerea de la strung – la maşină cu comandă numerică. Dacă până acum tot ce însemna traficul aerian era dirijat printr-un turn clasic, care nu avea eficienţă maximă din punct de vedere al vizibilităţii, astăzi traficul aerian se poate monitoriza printr-un turn virtual, lucru cu care instituţiile care funcţionează în prezent în România încă nu sunt obişnuite. Noi încercăm să creăm o revoluţie din acest punct de vedere. Vrem să convingem instituţiile că nu mai are niciun rost să construim un turn clasic. Este necesar să mergem pe modelele care astăzi se practică în Europa şi să avem un turn virtual dintr-o încăpere ca oricare alta, iar pe monitoare să se poată dirija traficul aerian. Pe partea de securitate, dintr-un turn virtual se pot vedea tot felul de detalii, cum ar fi, de exemplu, un iepure sau o vulpe pe pistă”, a declarat preşedintele CJ.aeroport 2

La începutul lunii aprilie, CJ Braşov va primi de la Eurocontrol o analiză cost-beneficiu menită să demonstreze oficialilor români din Ministerul Transporturilor că  turnul virtual este soluţia pentru Aeroportul Viitorului de la Braşov.

Aeroportul va avea un terminal mare pentru pentru a aduce încasări din chirii

,,Anul trecut am construit 30.000 de metri pătraţi de căi de rulare, deci avem posibilitatea de a acomoda în acelaşi timp 3 aeronave tip 747, am făcut peste 11.000 de metri liniari de canalizare pluvială, s-a lucrat la partea de iluminat la piste şi la o parte din balizaj. Am semnat constractul încă din luna ianuarie pentru implementarea a 9 obiective de genul clădire energetică, gospodărire apă, remiză PSI etc., urmând să dăm, cât de curând, şi ordinul pentru începerea lucrărilor. Tot în prezent suntem în evaluare cu ofertele şi în ce priveşte terminalul. Am avut două variante cu terminalul, una de 3.600 mp şi una de 11.700 mp, acestea fiinde abordate în studiul de fezabilitate. Noi am luat-o în calcul pe cea de 11.700 mp, vâzând că la nivel european tendinţa este de a avea terminalul mare, pentru că foarte multe încasări vin din activităţi non-aeroportuare, gen spaţiile închiriate. Dacă tot vorbim de Aeroportul Viitorului, o să avem un terminal dublu ca mărime faţă de cel de la Sibiu. Iar pista noastră este de 2.800 de metri faţă de 2.200 de metri”, a mai declarat Adrian Veştea.

Valoarea terminalului este de 40 de milioane de euro. La ora aceasta se evaluează ofertele a 4 constructori, iar după Paşti se vrea semnarea contractului. Potrivit lui Veştea, lucrările la terminal vor începe anul acesta, dacă nu vor fi contestaţii.

Pe 1 iunie va fi Ziua Porţilor Deschise la aeroportul Braşov. Evenimentul va fi organizat în colaborare cu Academia Henri Condă şi va cuprinde inclusiv show-uri aviatice.

(Cristina Cornilă)




Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *