Pentru că avem multe de spus!

.

Burgeri americani aduși la Cluj de un făgărășean


edi1

Și-a dat seama că burgerii gourmet prind din ce în ce mai mult în rândul românilor, așa că a mizat tot pe mâncarea lui preferată. A adus conceptul de burgeri americani în Cluj, iar acum are un business de succes. Este vorba despre făgărășeanul Eduard Ebâncă, un tânăr întreprinzător, care a știut că mâncarea fast-food poate fi privită și cu alți ochi.

 

Sub descrierea „fast-food eco-friendly“, Edi Ebâncă, un tânăr făgărășean de 30 de ani, a adus un concept de burger american la nivel de mâncare gustoasă, responsabilă cu mediul și consumatorii. Produsele constau în ingrediente de bază, cum ar fi carnea de vită, carnea de pui, salate, cartofi, iar meniul este unul simplu: „doar burgeri făcuți bine. Am mers pe conceptul de a face un singur lucru, și acela foarte bine“, este de părere tânărul făgărășean. Toată afacerea cu burgeri a pornit de la ceea ce a văzut tânărul în călătoriile lui. „Am fost steward și așa am avut prilejul de a călători în toată lumea. Am ajuns să consum burgeri foarte mult pe unde mergeam. Eram întotdeauna grăbit, așa că asta mi-a satisfăcut mult timp pofta de mâncare. Când m-am hotărât să renunț la cariera de steward, m-am gândit să aduc în țară un concept nou sau ceva recent intrat pe piața de la noi. Așa mi-a venit ideea cu burgerii americani. Știam că în Capitală acest concept este deja cunoscut, așa că mi-am îndreptat atenția spre alte orașe“, povestește Edi. Iar Cluj Napoca i s-a părut a fi un oraș prielnic pentru o astfel de gustare, mai ales că targetul tipului de mâncare fast food se adresează tinerilor. „La Burger House am încercat să merg doar pe un singur fel, burger, și atât. Nu am vrut să deschid un restaurant, ci doar un loc prietenos, care să vină în întâmpinarea clienților, să le ofere liniște în momentul în care își consumă produsul și să fie într-un mediu natural. Tocmai de aceea am conceput localul din lemn și obiecte naturale, toate ecologice“. Un fast – food eco friendly, iar ideea i-a venit după ce a vizitat o cafenea din Australia, care folosea același concept, ecologic.

 

Burger House, în centrul istoric al Clujului

Prima zi de Burger House a fost în 14 august 2015, iar ideea a prins imediat în rândul tinerilor, dar și în rândul celor grăbiți, care nu au timp să savureze o mâncare la un restaurant, și nici timp să își prepare mâncare acasă. „Rețetele pe care le folosesc nu sunt nici din America, nici din Australia, nici din Dubai (oraș mare consumator de mâncare tip fast-food), ci sunt luate din mai multe localuri din lume. Materia primă este proaspătă, avem colaborări cu o carmangerie din oraș și totul se pregătește la punctul nostru de lucru. Nu avem nici un fel de e-uri sau mâncare semi – preparată, este pregătită atunci când clientul o cere“. În momentul de față are 6 angajați, dar pentru el este extrasezon, așa că pe timp de vară are și 14 angajați. Dacă investiția inițială s-a ridicat la 50 de mii de euro, Edi Ebâncă ar dori ca pe viitor să se extindă. „Destinația finală nu este Cluj. Dacă afacerea va merge bine, ne vom dezvolta și în alte orașe, consumatoare de aceste produse, Timișoara, Iași, Sibiu“. Și pentru că este mai tot timpul foarte ocupat, ajunge mai rar acasă, la Făgăraș. „Vin la Făgăraș cam o dată pe lună. Vin să mă relaxez, să stau cu familia și prietenii“. Deocamdată nu ar vrea să se reîntoarcă acasă, dar niciodată nu se știe. Se gândește deja ca Burger House să ajungă și la Făgăraș, dar aici doar sub formă de parteneriat. Pentru Cluj – Napoca, însă, are deja în plan o rețea de delivery.

(Alina ROMAN)

 




Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.