Campanie de recuperare a datoriilor la Apă Canal SA


  • Societatea care furnizează apa potabilă în municipiul Făgăraş are de recuperat de la consumatori aproape 2 milioane de lei, întârzierile la plata facturilor punând societatea în imposibilitatea de a-şi respecta, la rândul său, obligaţiile financiare. La momentul acesta, societatea are de recuperat 1.947.345,61 RON. Suma provine de la asociaţii, de la persoane fizice şi de la agenţi economici.

Pentru a recupera din debite, reprezentanţii societăţii au trimis mai multe rânduri de notificări în special asociaţiilor de proprietari. ,,APĂ CANAL SIBIU SA prin Sucursala Exploatare Făgăraș asigură furnizarea serviciului public de alimentare cu apă şi de canalizare, fiind un serviciu esenţial în activitatea de combatere a coronavirusului. Încă de la data declanşării pandemiei societatea noastră a luat toate măsurile pentru a asigura continuitatea furnizării serviciului cu respectarea parametrilor de calitate stipulaţi în legislaţia în vigoare.
Perioada de pandemie s-a reflectat însă şi în modul de încasare a creanţelor de la utilizatori având în vedere şi limitările legale, astfel pe anul 2020 societatea Apă Canal Sibiu SA-Sucursala Exploatare Făgăraș înregistrează un debit cuprinzând facturi mai vechi de 45 de zile în sumă de 1.947.345,61 RON, procentul de recuperare fiind de 90% de la asociatiile de proprietari sau locatari, 6% de la persoane fizice și 4% agenți economici. Amintim că factura de apă și de canalizare constituie titlu executoriu şi trebuie plătită în termenul de scadență de 15 zile de la data emiterii. În cazul neachitării facturilor de apă și canalizare în termen de 30 de zile de la data scadenței se percep majorări de întîrziere, legea reglementând dreptul operatorului de apă-canal de a executa silit debitorii rău-platnici şi de a sista furnizarea serviciului prestat în caz de neplată”, precizează inginer șef Cristina Breșenu Rădoiu, directorul sucursalei din Făgăraș.

Apă Canal SA roagă utilizatorii să îşi îndeplinească obligaţiile contractuale de plată a facturilor emise de operatorul regional pentru a se putea asigura furnizarea continuă şi în siguranţă a acestui serviciu şi pentru a evita măsurile de executare silită sau chiar sistarea furnizării serviciului prestart în caz de neplată.

Plata se face cu respectarea măsurilor de combatere a răspândirii COVID 19 după cum urmează:

  • Online, prin accesarea site-ului Apă Canal Sibiu SA – www apacansb.ro secțiunea Cont client;
  • În numerar sau cu cardul la casieria Făgăraș – str. Doamna Stanca nr. 5 program (luni: 08,00 – 15,00; marți, miercuri, joi: 08,00 – 17,00; vineri: 08,00 – 14,00), accesul se face cu mască şi sunt asigurate materiale de dezinfectare a mâinilor;
  • unități bancare BCR, BRD și Banca Transilvania;
  • alți furnizori de servicii de încasare facturi: PayPoint, Serviciul Un-Doi Centru de plăți și Poșta Română;
  • Debit direct la: BCR, BRD, CEC Bank și Raiffeisen Bank;
  • Transfer bancar, plăți cu cardul, internet banking, bancomate multifuncționale prin băncile BCR, BRD și Banca Transilvania.




Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.