Pentru că avem multe de spus!

.

Cum ia naștere o poveste de succes: Iulia Cristea


iulia

Face parte din Liga 1 de management din România. Este director de marketing la o companie multinațională, stabilită în București de mai bine de 10 ani, dar făgărășeancă getbeget. Este vorba despre Iulia Cristea, o tânăra ce coordonează 4 țări, prin poziția de leader pe care o ocupă în cadrul companiei.

 

Iulia Cristea (fostă Grădinaru), la 32 de ani, este director marketing Est Europa la Caussade Semences, o companie multinațională de origine franceză. Coordonează 4 țări, România, Ungaria, Bulgaria și Republica Moldova, locuiește la București și nu știe deloc ce înseamnă rutina. A știut de la început că, pentru a reuși în viață, pe plan profesional, trebuie să își faci treaba bine. Așa că drumul ei la București a început o dată cu anii de facultate. „Primii ani în Capitală au fost la fel de frumoși ca și acum. Sunt o persoană sociabilă, așa că nu mi-a fost deloc greu să mă stabilesc aici. M-a atras din primele clipe furnicarul și nebunia de aici. Aș schimba Bucureștiul doar cu New York-ul. Din 2001, după terminarea liceului, la Colegiul Național Radu Negru, am urmat, la București, Facultatea de Management și Inginerie Economică, iar apoi un master cu același profil, la aceeași universitate”, povestește Iulia. Domeniul marketing nu a fost primul lucru cu care Iulia a luat cunoștință. În anul II de master s-a angajat Analist Vânzări la Standard Snacks, unde a activat aproape 3 ani. Iar apoi s-a angajat, pentru aproape 5 ani, la Studio Mondena (TopShop). În primii ani ca Media Planner, iar apoi, după nici 2 ani, a avansat la Print Manager. „Nu am avut nimic când am venit în București, doar multă voință, moștenită de la părinți, un creier destul de bun și un dram de noroc”.

 

2013, anul schimbărilor

Cu toate că jobul la Studio Mondena a maturizat-o profesional și personal, 2013 a fost anul provocărilor pentru ea. S-a hotărât să schimbe domeniul de activitate, de la media și publicitate, la agricultură. „Agricultură, adică domeniul universității unde am studiat, Universitatea de Științe Agronomice și Medicină Veterinară. Provocarea s-a numit Caussade Semences, o companie multinațională de origine franceză, care produce și comercializează semințe certificate, pentru cultura mare și plante furajere”. În prezent activează pe poziția de Director Marketing Est Europa și coordonează 4 țări, România, Bulgaria, Ungaria și Republica Moldova. „Jobul implică destul de multe deplasări, atât în țară, cât și în străinătate. Marketingul pe care îl fac eu are două direcții: partea de comunicare și partea strategică. Mă ocup de promovare, de printuri, dezvolt o platformă on-line, mă ocup de târguri și expoziții, fac monitorizare, analize de marketing, strategii”, explică Iulia. Adică o muncă ce, parcă, nu se mai termină niciodată. Cu toate că volumul de muncă este destul de mare, Iulia încearcă, pe cât posibil, ca programul de lucru să se termine la ora 5 după-masa. „Programul îl încep la 8 dimineața și încerc ca, până la ora 5 după-masa, să termin tot ceea ce mi-am propus pentru acea zi. Și, de obicei, reușesc acest lucru, pentru că la capitolul de time management nu sunt probleme. Dar sunt și săptămâni pe care mi le petrec pe teren, vizitez fermierii și distribuitorii, îi cunosc și încerc să le aflu nevoile, pentru a le oferi soluțiile de care au nevoie”, explică Iulia.

 

Departe de casă, dar cu gândul acasă

A plecat din Făgăraș de la 18 ani și, chiar dacă s-a obișnuit cu stilul de viață din Capitală, Iulia nu a uitat de unde a plecat. Cu drag își aduce aminte de casă, de prietenii de aici, însă revine în orașul natal doar o dată pe an. Și asta pentru că părinții ei au ales să trăiască în Italia, iar pe sora ei, Anca, o are alături, în București. „La Făgăraș ajung o dată pe an. Acasă este acasă și va rămâne așa pentru mine, Făgărașul este locul meu drag. Dar, cu toate acesta, nu m-aș stabili aici! Să nu mă întrebi de ce, nici eu nu știu exact. Poate și pentru că părinții mei locuiesc și muncesc de ani buni în Milano. Sunt fericită, însă, că o am alături pe sora mea, ne alinăm dorul de părinți”. Pentru ea, viața de familie, dar și viața profesională sunt importante în egală măsură. Fiecare are timpul, răbdarea și atenția ei, tocmai de aceea spune că nu au fost probleme în viața ei. Anul acesta s-a și căsătorit, așa că „un Mini Me este mai mult decât așteptat și deja iubit!”. (Alina ROMAN)




Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.