Pentru că avem multe de spus!

.

Cum să ne menținem sănătoși!


Multe dintre riscurile ce stau la baza bolilor mintale, cum ar fi Alzheimer – una dintre cele mai răspândite – apar în copilărie. Dacă ne dorim cu adevărat să prevenim această boală şi problemele asociate, trebuie să începem din copilărie. Gena APO creşte riscul de Alzheimer.

Recapătă-ţi şi menţine-ţi sănătatea pentru tine însuţi, dar şi pentru copiii şi strănepoţii tăi, care îşi doresc să le fii alături lucid, vibrant şi cu zâmbetul pe buze, să te bucuri de viaţă împreună cu ei atât cât este omeneşte posibil. Ţine cont de câteva sfaturi şi realităţi numerice specifice unui creier sănătos, ca să trăieşti o viaţă lungă şi fără probleme!

 

Află-ţi şi ţine-ţi sub observaţie valorile celor mai importanţi indicatori numerici ai sănătăţii!

Fă-ţi testele necesare şi notează rezultatele. Schimbă-ţi stilul de viaţă pentru a le îmbunătăţi şi refă testele o dată la trei luni, până vei ieşi din orice zonă de risc. O parte dintre indicatorii pe care vei vrea să îi supraveghezi este enumerată mai jos.

Ţine-ţi sub observaţie IMC-ul!

Slăbeşte dacă eşti supraponderal, consumând hrană săracă în calorii, dar bogată în substanţe nutritive. Gândeşte în termeni CROND: Restrictiv din punct de vedere Caloric, Optim de Nutritiv şi totodată, Delicios. Obezitatea a fost asociată cu un ţesut şi o activitate cerebrală reduse, dublând riscul de a dezvolta boli mintale, cum ar fi Alzheimer. Asigură-te că talia ta este de două ori mai mică decât înălţimea măsurată în cm. Da, chiar trebuie să îţi măsori talia cu o bandă gradată!

Consumă cinci-zece fructe şi legume în fiecare zi!

Numără-le! Mănâncă mai multe legume decât fructe şi încearcă să îţi asiguri între cinci şi zece porţii pentru a-ţi îmbunătăţi starea şi activitatea creierului şi a-ţi reduce riscul de cancer.

Dormi opt ore în fiecare noapte!

Un somn mai scurt de opt ore pe noapte a fost asociat cu declinul cognitiv. Insomnia cronică îţi triplează riscul de a muri din orice cauză. Încearcă să faci o baie caldă înainte de a te culca, să nu te mai uiţi la televizor cu o oră înainte, să asculţi un CD cu hipnoză pentru inducerea somnului şi să iei un supliment bazat pe melatonină. Apneea în somn dublează riscul unei persoane de a dezvolta Alzheimer, aşa că evaluează-ţi somnul dacă suspectezi că ai putea avea această problemă.

Verifică-ţi periodic tensiunea arterială şi ţine-o sub control!

Dacă este ridicată, uleiul de peşte, activitatea fizică, precum şi pierderea în greutate pot fi de ajutor. Dacă acest protocol nu va avea efecte, consultă-ţi medicul. Tensiunea arterială ridicată trebuie tratată de urgenţă şi este a doua cauză de deces care ar putea fi prevenită în Occident, după fumat.

Dacă fumezi, renunţă!

Îţi îmbătrâneşte creierul şi corpul în mod prematur.

Fă-ţi hemoleucograma completă!

O cantitate redusă de sânge poate să-ţi provoace anxietate şi oboseală şi să-ţi afecteze memoria. Un tratament timpuriu este mult mai eficient decât unul început tâziu.

Ţine-ţi sub control profilul metabolic!

Acesta îţi va dezvălui cât de sănătoase sunt ficatul, rinichii, nivelul glicemic şi colesterolul tău. Fiecare organ din corpul tău depinde de sănătatea creierului şi viceversa.

Testează-ţi nivelul HbA1C!

Această analiză îţi va arăta valoarea medie a glicemiei pe ultimele două-trei luni şi se foloseşte pentru diagnosticarea diabetului şi prediabetului. S-a demonstrat că acidul alfa lipoic are proprietatea de a stabiliza nivelul de zahăr din sânge.

Află-ţi şi ţine-ţi sub observaţie nivelul hormonilor tiroidieni!

Un nivel anormal al hormonilor tiroidieni este o cauză comună a uitării, stărilor de confuzie, letargiei şi a altor simptome ale demenţei, atât la femei, cât şi la bărbaţi. Nivelurile reduse ale acestor hormoni conduc la descreşterea activităţii generale a creierului.

Verifică dacă ai feritină în exces!

Aceasta este o măsură a rezervelor de fier în exces, care cresc odată cu inflamaţia şi rezistenţa la insulină. Concentraţiile mai mari de fier au fost asociate cu o rigiditate sporită a vaselor de sânge şi cu apariţie bolilor vasculare.

Caută să-ţi diminuezi cât mai mult posibil riscul de boli mintale prin reducerea tuturor componentelor de risc care le sunt asociate!

Acestea includ diabetul, bolile de inimă, obezitatea, depresia, traumatismele cranio-cerebrale şi cancerul.




Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *