,,Făgărășenii au înțeles că proiectele de dezvoltare au nevoie de timp!” Interviu cu primarul municipiului Făgăraș, Gheorghe Sucaciu


Gheorghe Sucaciu, primar municipiul Făgăraș

Alina Roman: Sunteți la al doilea mandat de primar, aveți multe proiecte implementate și alte în curs de implementare. Dar aveți și regrete, proiecte pe care nu ați reușit să le duceți, până acum, la îndeplinire?

Primar Gheorghe Sucaciu: Bineînțeles că nu toate proiectele pe care le-am depus spre finanțate au și primit finanțare. Dar așa este și într-un management al unei firme, faci cerere de finanțare, acolo unde ai și această posibilitate, dar nu ai și certitudinea că primești acea finanțare. Am regrete, da, sunt două proiecte pe care le redepunem acum. Și anume eficientizarea și reabilitarea celor două clădiri ale Colegiilor Naționale Radu Negru și Doamna Stanca. În perioada în care am depus aceste proiecte nu am întrunit punctajul pentru a avea și contractele semnate. Vorbim aici de consolidări, eficientizări ale sistemului energetic, electric, de încălzire, acoperișul schimbat. Totul va fi în funcție de ceea ce au nevoie ambele clădiri. .

Alina Roman: Haideți să vorbim și de cea mai mare realizare a primului mandat de primar?

Primar Ghe. Sucaciu: Din punctul meu de vedere, aducerea variantei ocolitoare în proprietatea municipiului Făgăraș și scoaterea acesteia la licitație, pentru a se moderniza această șosea, concomitent cu semnarea contractării de finanțare a Planului de mobilitate sunt două realizări foarte mari pentru municipiul Făgăraș. Mobilitatea, în municipiul Făgăraș, trebuie schimbată, vom introduce și noi piste de bicicletă și vom avea și multe alte lucrări de schimbare, astfel încât mobilitatea să se schimbe radical, iar viața socială din municipiul nostru să se schimbe radical.

Alina Roman: Haideți să vorbim și despre infrastructura rutieră din municipiu. Ce lucrări de infrastructură sunt preconizate a fi realizate sau începute în acest an?

Primar Ghe. Sucaciu: În acest an discutăm de reabilitarea a cel puțin 50 de străzi din municipiu! Aceeastă reabilitare a început deja și se va finaliza tot în acest an. Vorbim și de piste de biciclete, trotuare, străzi din cartierul Florilor, 13 Decembrie. Ne mai împiedică acele lucrări de introducere a tuturor utilităților în subteran. Dar anul aceta vor începe și vom finaliza 50 de străzi!

Alina Roman: Ce proiecte, în general, aveți preconizate a fi începute în acest an?

Primar Ghe. Sucaciu: Vom continua mai multe proiecte de infratructură rutieră, vom continua proiecte de infrastructură civilă, cum ar fi reabilitarea Școlii Gimnaziale nr. 7 și construirea unei săli de sport, construirea unei săli de sport la Școala Ovid Densușianu, construirea bazinului de înot în Parcul Regina Maria. Cu banii ce vor fi aprobați prin HCL, după aprobarea bugetului, vom continua reabilitarea străzii Doamna Stanca. Aici așteptăm ca Electrica să ridice stâlpii, ca noi să punem continua lucrarea. În funcție de buget și în funcție de ceea ce vom primi pe cotele defalcate, vom scoate la licitație două străzi din cartierul Galați, de ani de zile aceste străzi așteaptă modernizarea. Vom avea și proiecte pentru a depune cerere de finanțare pe diferite imobile ale Primăriei Municipiului Făgăraș. Putem vorbi aici de Baia comunală, Sinagogă. De asemenea, pregătim documente pentru exinderea Planului de mobilitate în jurul municipiului Făgăraș. O finanțare europeană care va rezolva transportul în comun în toată Țara Făgărașului, de la Ucea până la Șinca Veche. Avem și proiecte mai mici, de eficientizare al relaționării cu cetățeanul, de digitalizare a Primăriei Făgăraș.

Alina Roman: Într-un final, consilierii locali au votat majorarea prețului la salubritate de 16 lei, preț care se aplică de la 1 martie. Dar știm că aveți în plan un proiect pilot, pe care doriți să îl implementați din vara acestui an, se numește ,,Plătește pentru cât produci”. Despre ce este vorba și ce doriți să obțineți prin acest proiect?

Primar Ghe. Sucaciu: Aș vrea să lămurim situația cu operatorul de salubritate. Aceasta este o societate a Consiliului Local, iar Primăria Făgăraș încheie contract, prin delegare directă, cu acest operator. Mă bucur că aleșii locali au înțeles că important este să ai curățenie în oraș, să adopți o hotărâre pentru a nu intra într-o situație nefericită. Eu, împreună cu o parte din consilieri și cu o echipă din partea Primăriei Făgăraș, vom determina toate coordonatele unui proiect pilot de a aduce în fața cetățenilor posibilitatea de a plăti doar cât produc. Acest proiect îl vom începe în cartierul Cîmpului Nou și strada Cîmpului Vechi. Vom avea o modalitate de colectare selectivă a gunoiului menajer, iar apoi vom avea o situație a punctelor tari și punctelor slabe și vom putea aplica acest proiect la nivel de municipiu. Cetățeanul va plăti mult mai puțin față de acest tarif, aplicat acum.

Alina Roman: Care este relația pe care o aveți cu aleșii locali?

Primar Ghe. Sucaciu: Vorbim aici de două instituții diferite, Executiv, adică instituția Primăriei Făgăraș, și Legislativ, vorbim aici de Consiliul Local. În această legislatură sunt mulți consilieri noi, care înțeleg greu ce înseamnă administrație, ei venind din societatea civilă și neavând nicio experiență în acest domeniu. Însă dezbaterile avute în Consiliul Local, de cele constructive vorbim aici, sunt de un real ajutor pentru cetățeni și pentru primărie. Relația mea cu Consiliul Local este una bună, merg la comisiile de specialitate, preiau inițiative, explic despre ce este vorba, acele inițiative le pun pe ordinea de zi a Consiliului Lo0cal. Împreună reușim să ducem proiecte până la capăt.

Alina Roman: Unul din cele mai importante proiecte, ocolitoarea Făgărașului. În ce stadiu mai este?

Primar Ghe. Sucaciu: Am finalizat documentația pentru a putea fi scoasă la licitație această ocolitoare. Am avut o contestație anul trecut, astfel a trebuit suspendată licitația, așa se procedează. Anul acesta am reluat licitația, am avut o nouă contestație, iar e suspendată licitația. CNSC (Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor n.r.) va decide ce trebuie să modificăm în documentație, iar după 10 zile vom relua din nou licitația. Dacă nu mai fi nicio contestație, se depun ofertele, se analizează, se desemnează câștigătorul, apoi se încheie contractul. Se începe documentația de proiectare, se dă o perioadă de câteva luni pentru a realiza proiectarea, iar apoi încep lucrările.

Alina Roman: La fina de interviu vreau să vă întreb ce le transmiteți făgărășenilor?

Ghe. Sucaciu: Făgărășenii au înțeles că proiectele de dezvoltare au nevoie de timp! Așa cum au avut încredere, până în momentul de față, în colectivul Primăriei Făgăraș, așa îi rog să aibă și în continuare încredere. Nu eu singur fac toate aceste proiecte, nu eu singur reușesc să duc finanțări și să dezvolt infratructura și viața economică și socială în municipiul Făgăraș. În spatele meu este o echipă mare, colegii mei din Primăria Făgăraș. Toți lucrăm pentru a construi și dezvolta în municipiul Făgăraș diferite proiecte de infrastructură și de a îmbunătăți viața celor care locuiesc în Făgăraș.

Alina Roman: Vă mulțumim!

 




One thought on “,,Făgărășenii au înțeles că proiectele de dezvoltare au nevoie de timp!” Interviu cu primarul municipiului Făgăraș, Gheorghe Sucaciu

  1. Petrica

    Da, genial. După 30 de ani au înțeles făgărășenii să aibă răbdare. Până acum erau toată ziua în stradă în fața Primăriei și cereau dezvoltare:)) Ce glumă bună. Foarte nerăbdători erau făgărășenii până cum. Așa ceva…

    Reply

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.