Știri de acasă!

.

Mara Mareș, PNL: „Comisia de învățământ a Camerei Deputaților a formulat un raport negativ asupra propunerii mele de eliminare a taxei de recunoaștere și echivalare a diplomelor obținute în străinătate“


Mara MaresDeputatul liberal Mara Mareş critică USR şi PSD pentru votul din Comisia de învăţământ a Camerei Deputaţilor, afirmând că ambele partide au votat împotriva propunerii ei de a elimina taxa percepută pentru echivalarea diplomelor obţinute în străinătate.
„În fapt, anual au loc aproximativ 11.000 de recunoașteri și echivalări de diplome în România. Din banii astfel colectați se plătesc 16 salarii, din totalul de 28 de salarii plătite de Centrul Național de Recunoaștere și Echivalare a Diplomelor. Eu am propus să plătim aceste 16 salarii din bugetul de stat, așa încât cei care doresc să le fie recunoscute calificările în România să nu mai fie puși la plată. Nu alergi 11.000 de oameni anual ca să achiți 16 salarii, pentru că nu este normal.

De ce am formulat această propunere? În primul rând, pentru că în ziua de azi avem nevoie de cunoaștere și de expertiză, dacă se poate, cât mai diverse. În al doilea rând, sunt foarte mulți români care, fiind absolvenți ai unor forme de învățământ din străinătate, revin acasă și se lovesc de un stat care-i taxează pentru că au studiat în afară, care le cere bani pentru că revin acasă! Pentru că aceasta este senzația pe care o trăiesc acești oameni. În al treilea rând, luând act de faptul că, atunci când s-a dorit, s-au putut elimina 102 taxe fiscale și parafiscale, am considerat că o să se poată elimina încă una, mai ales pentru că de prin toate partidele se spune că vrem să-i atragem acasă pe românii plecați. Comisia de învățământ a avut, însă, o altă abordare. Să vă explic:

În realitate, Comisia nu a judecat propunerea mea de eliminare a taxei de echivalare, ci m-a judecat pe mine. Am fost întrebată dacă pentru mine taxa a reprezentat o piedică, pentru ca mai apoi să fiu întrebată cât au costat studiile mele din Marea Britanie. De parcă asta ar fi fost relevant în vreun fel! A fost ireal.

Contra-argumentele Comisiei sunt însă false, și vă voi spune acum cum s-au derulat lucrurile în ședință. Întâi s-a propus ca taxa să fie eliminată doar pentru români, ceea ce ar fi fost la limita discriminării, pentru că acum trăim într-un spațiu european. Apoi s-a propus gratuitate pentru toți cetățenii UE (ceea ce nu echivalează cu toți absolvenții din UE), ceea ce ar fi exclus, în mod nedrept, absolvenții deloc de neglijat din Statele Unite ale Americii, Canada și așa mai departe. În fine, s-a optat mai apoi pentru gratuitate pentru cei din UE și Republica Moldova, neglijând iarăși comunitățile românești din Serbia și Ucraina și tot așa, până când, într-un final, s-au respins toate variantele, inclusiv varianta inițială, care era una universală și nediscriminatorie și care era în avantajul statului și al societății. S-a mers până într-acolo unde, din cauza scoaterii acestei taxe, România ar fi devenit, citez, „portalul prin care persoanele calificate intră pe piața muncii din Uniunea Europeană” (s-a spus asta, ca și cum ar avea o conotație negativă). De parcă taxa actuală i-ar împiedica pe cei care sunt cu adevărat impostori! Cam așa s-a pus problema, dacă vă vine să credeți.

Din nefericire, Comisia de învățământ, prin abordările trunchiate, s-a situat cu mult în urma vremurilor pe care le trăim. Și aici trebuie să-i includ și pe colegii din USR, care au votat cot la cot cu PSD-ul pentru respingerea inițiativei. Păcat de PSD, dar parcă mai păcat de USR!

Inițiativa urmează să fie dezbătută în plen, unde voi explica cele petrecute și îi voi ruga pe colegii mei, pe toți colegii mei, să nu voteze pentru respingere, pentru că numai prin adoptarea unor astfel de măsuri, chiar și simbolice, putem reuși să dăm un semnal de bună credință atât față de românii care ar vrea să revină acasă, cât și față de orice om din lumea asta, care are pregătire și care ar fi interesat să lucreze în țara noastră.

Sigur că, dacă schimbăm registrul, observăm că se pot emite și rapoarte pozitive.

S-a votat, în schimb, raport pozitiv pentru a institui monopolul Editurii Didactice și Pedagogice asupra a ceea ce înseamnă tipărire de manual școlar de bază, și de asemenea pentru Legea Manualului Unic, adică manualul conceput de acei autori agreați de partid. Pentru astfel de nenorociri, iată că, DA, se pot formula rapoarte pozitive. Este incredibil că lucrurile sunt atât de „cu susul în jos”. Așa nu dăm înainte!“




Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *