Municipalitatea a demarat procedura de înființare a Serviciului Public de Salubrizare


  • Consilierii locali au votat, la ultima ședință de Consiliu Local de joi, 27 ianuarie, demararea procedrii de înființare a Serviciului Public de Salubrizare.

Un prim pas pentru înființarea Serviciului Public de Salubrizare a fost făcut la ultima ședință de Consiliu Local. Aleșii au votat ca un compartiment monitorizare servicii de utilitate public şi primarul Municipiului Făgăraş să înceapă procedura de înfiinţare a serviciului public de salubrizare.

Primarul Gheorghe Sucaciu a precizat că prestările de servicii efectuate în prezent de Salco Serv au scăzut atât în intensitate, cât și în calitate. De asemenea, acesta a adăugat că nu vrea să se ajungă la sufocarea municipiului cu gunoaie, așa cum s-a întâmplat anul trecut în Sectorul 1 din Capitală.

,,Am văzut, într-un fel, un pericol în această societate a Consiliului Local, prestările de servicii efctuate scad în intensitate, dar și în calitate foarte mult. Ori noi, ca municipalitate, suntem obligați să oferim servicii corecte cetățenilor. Mai bine ne pregătim din timp ca atunci când societatea nu o să mai aibă posibilitatea să efctueze aceste servicii, noi să intervenim. După cum vedeți, nici în momentul de față Consiliul nu a decis pentru a stabili prețul pe anul acesta, acea taxă anuală. Societatea, de luna viitoare, dacă nu are o taxă stabilită, va avea o problemă în a încasa banii de la primărie, primăria încasându-i de la populație. Și atunci noi intrăm în legalitate, conform legii, de a înființa servicii și să fim și pregătiți în caz că societatea nu mai poate presta. Noi să nu avem problema pe care a avut-o sectorul 1 din București să nu se ridice gunoiele, noi să fim regătiți să să oferim în continuare servicii”, a declarat primarul Gheorghe Sucaciu.

Potrivit art. 589 alin.2 şi art. 594 din OUG 57/2019 autorităţile administraţiei publice locale, prin acte administrative, au competenţa de înfiinţare/organizare a structurilor responsabile pentru prestarea serviciilor care răspund în principal nevoilor specifice colectivităţii locale, iar monitorizarea şi controlul funcţionarii şi gestionării acestora intra în atribuţiile şi responsabilitatea exclusivă a acestor autorităţi.
Pe considerentele legale referitoare la prioritizarea interesului general al colectivităţilor locale, la satisfacerea cât mai completă a cerinţelor şi protejarea intereselor acestora, întărirea coeziunii economico-sociale la nivelul colectivităţilor locale, precum şi dezvoltarea durabilă a
unităţilor administrativ-teritoriale a fost elaborat prezentul proiect de hotarare in scopul de a răspunde nevoilor cetăţenilor municipiului.




Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.