U.A.T. Municipiul Făgăraș, cu sediul în Făgăraș, str. Republicii nr. 3, organizează concurs de recrutare pentru ocuparea pe perioada nedeterminată a unei funcții publice de execuție vacante, cu durata normală a timpului de munca de 8 ore/zi, respectiv 40 ore/săptămână, astfel:
Consilier clasa I grad profesional Debutant din cadrul Compartimentului juridic.
Conditiile de participare la concurs sunt urmatoarele:
- studii de specialitate: studii universitare de licență, absolvite cu diploma, respectiv studii superioare de lunga durata absolvita cu diploma de licenta sau echivalenta, în domeniul de studii: stiinte juridice specializarea drept;
- vechime în specialitatea studiilor necesare ocuparii functiei publice de executie: nu e cazul.
Desfășurarea probei scrise: 13.12.2024 ora 12.00, la sediul din str. Republicii nr.3, Fagaraș.
Perioada de depunere a dosarelor de concurs: 12.11.2024 – 02.12.2024 (de luni pana vineri, între orele 09.00 – 14.00) și data afișarii anuntului 12.11.2024.
Atribuții stabilite în fișa postului:
- Solutionează în termenul prevazut de lege cererile, adresele, petitiile repartizate și raspunde de corectitudinea raspunsurilor formulate;
- Verifica din punct de vedere al legalitatii proiectele dispozitiilor Primarului
- Municipiului Fagara și proiectele hotararilor Consiliului Local;
- Asigură asistenta juridica, prelucreaza actele normative specifice, exprima puncte de vedere in scris sau verbal ori de cate ori este solicitat;
- Redacteaza in baza referatelor, diverse proiecte de hotarari si/sau dispozitii de primar;
- Reprezintă instituția in fata instantelor de judecata de diferite grade;
- Tine evidenta documentelor intrate in cadrul Compartimentului juridic si raspunde la solicitarile cetatenilor;
- Gestioneaza si intocmeste zilnic situatia dosarelor de instanta de diferite nivele jurisdictionale in care Primarul, Municipiul, Consiliul Local si Comisia Locala de Fond Funciar este parte;
- Raspunde solicitarilor instantelor judecatoresti de diferite grade cu privire la comunicarea unor acte necesare in solutionarea diferitelor litigii;
- Raspunde de consultanta, asistenta si reprezentarea institutiei, apararea drepturilor si intereselor legitime ale acesteia in raporturile cu alte autoritati, institutii de orice natura, precum si cu orice persoana juridica sau fizica romana sau straina, in cauzele repartizate;
- Verifica si avizeaza proiectele de contracte intocmite de serviciile functionale si de specialitate;
- Redacteaza cereri de chemare în judecata, întâmpinari, cereri reconventionale, precizari de aqiune, note de ședinta și concluzii scrise, pe care le adreseaza instantelor judecatorești;
- Formuleaza caile de atac ordinare și extraordinare împotriva hotararilor pronuntate de instantele judecatorești;
- Verifica și vizeaza legalitatea contractelor și a altor acte cu caracter juridic, cu exceptia celor care cad în sarcina compartimentelor specializate, conform organigramei și statului de functii;
- Acorda sprijin compartimentelor Primariei Municipiului Fagaras în vederea interpretarii și aplicarii corecte și unitare a prevederilor legate.
Conditii de ocupare a unei functii publice potrivit art. 465 din Codul administrativ:
Poate ocupa o functie publica persoana care îndeplinește urmatoarele conditii:
- are cetatenia romana și domiciliul în Romania;
- cunoaște limba romana, scris și vorbit;
- are varsta de minimum 18 ani împliniti;
- are capacitate deplina de exercitiu;
- este apt din punct de vedere medical și psihologic sa exercite o functie publica.
- Atestarea starii de sanatate se face pe baza de examen medical de specialitate, de catre medicul de familie, respectiv pe baza de evaluare psihologica organizata prin intermediul unitatilor specializate acreditate în conditiile legii;
- Îndeplinește conditiile de studii și vechime în specialitate prevazute de lege pentru ocuparea functieipublice – (conform anuntului de concurs);
- Dovedește prin certificat sau, dupa caz, prin alt tip de document, absolvirea unei perfectionari sau specializari stabilite expres de lege pentru ocuparea unor functii publice;
- indice 1) are cunoștinte teoretice în domeniul tehnologiei informatiei, nivel utilizator începator; (nu se aplica functiilor publice vacante și temporar vacante care se ocupa prin concurs organizat în conditiile prevazute la art. VII și art. XV din OUG nr. 12112023)
- indice 2) îndeplinește conditia de ocupare a postului referitoare la obtinerea unui aviz sau a unei autorizatii, in conditiile legii, în situatia în care pentru functia publica respectiva este prevazuta ca obligatorie aceasta conditie de ocupare a postului, justificata de îndeplinirea unor atributii care necesita un astfel de aviz sau autorizatie;
- nu a fost condamnata pentru savarșirea unei infractiuni contra umanitatii, contra statului sau contra autoritatii, infractiuni de coruptie sau de serviciu, infractiuni care impiedica înfaptuirea justitiei, infractiuni de fals ori a unei infractiuni savarșite cu intentie care ar face-o incompatibila cu exercitarea functiei publice, cu exceptia situatiei în care a intervenit reabilitarea, amnistia post-condamnatorie sau dezincriminarea faptei;
- nu le-a fost interzis dreptul de a ocupa o functie publica sau de a exercita profesia ori activitatea în executarea careia a savarșit fapta, prin hotarare judecatoreasca definitiva, în conditiile legii;
- nu a fost destituita dintr-o functie publica sau nu i-a încetat contractul individual de munca pentru motive disciplinare în ultimii 3 ani;
- nu a fost lucrator al Securitatii sau colaborator al acesteia, în conditiile prevazute de legislatia specifica;
- i s-a aplicat una dintre modalitatile de ocupare a functiilor publice prevazute la art. 466 alin. (2).
Conditia de ocupare a funqiei publice prevazuta la alin. (1) lit. g2) se îndeplinește în termenele și conditiile prevazute de legislatia specifica.
Pentru ocuparea functiilor publice de conducere, candidatii trebuie sa fie absolventi cu diploma ai studiilor universitare de master în domeniul administratiei publice, management sau în specialitatea studiilor necesare ocuparii functiei publice sau cu diploma echivalenta conform prevederilor art. 57 alin. (2) din Legea nr. 199/2023.
Dosarul de concurs contine în mod obligatoriu:
- formularul de 1nscriere prevazut la art. 137 lit. b) din Anexa nr. 10 din OUG nr. 57/2019, cu modificarile și completarile ulterioare prin raportare la art. VII din OUG nr. 12112023;
- copia cartii de identitate;
- copia actului doveditor emis de autoritatile competente, în cazul în care a intervenit schimbarea numelui consemnat în certificatul de naștere, dupa caz;
- copia carnetului de munca și/sau a adeverintei eliberate de angajator pentru perioada lucrata, care sa ateste vechimea în munca și în specialitatea studiilor necesare pentru ocuparea postului detinut, potrivit prevederilor din codul administrativ, dupa caz;
- copii ale diplomelor de studii sau echivalente, certificatelor și altor documente care atesta efectuarea unor specializari și perfectionari sau detinerea unor competente specifice, dupa caz;
- copia adeverintei care atesta starea de sanatate corespunzatoare, eliberata cu cel mult 6 luni anterior demararii etapei de selectie de catre medicul de familie al candidatului, și a avizului psihologic eliberat pe baza unei evaluari psihologice organizate prin intermediul unitatilor specializate acreditate în conditiile legii, valabil potrivit prevederilor legale;
- cazierul judiciar;
- declaratia pe propria raspundere, prin completarea rubricii corespunzatoare din formularul de înscriere sau adeverinta care sa ateste lipsa calitatii de lucrator al Securitatii sau colaborator al acesteia, în conditiile prevazute de legislatia specifica;
- declaratia pe propria raspundere, prin completarea rubricii corespunzatoare din formularul de înscriere, privind faptul ca, în ultimii 3 ani, persoana nu a fost destituita sau nu i-a încetat contractul individual de munca pentru motive disciplinare.
Cazierul judiciar poate fi inlocuit cu o declaratie pe propria raspundere prin completarea rubricii corespunzatoare din formularul de înscriere. Tot în acest caz, candidatul declarat admis la proba de verificare a eligibilitatii și care nu a solicitat expres la înscrierea la concurs preluarea informatiilor direct de la autoritatea sau institutia publica competenta are obligatia sa completeze dosarul de concurs pe tot parcursul desfașurarii etapei de selectie, dar nu mai tarziu de data și ora rganizarii interviului, sub sanqiunea neemiterii actului administrativ de numire in functia publica. În situatia în care, la înscrierea la concurs, candidatul solicita expres preluarea informatiilor direct de la autoritatea sau institutia publica competenta, extrasul de pe cazierul judiciar se solicita potrivit legii i procedurii aprobate la nivel institutional.
Conform dispozitiilor art. VII alin. (15) din OUG nr. 121 /2023 coroborate cu cele ale art. 38 alin. (7) din Anexa 1O la OUG nr. 57/2019, cu modificarile și completarile ulterioare, modelul orientativ al adeverintei eliberate de angajator pentru perioada lucrata care atesta vechimea în munca și în specialitatea studiilor este prevazut la art. 137 lit. e) din Anexa 1O la OUG nr. 57/2019, cu modificarile și completarile ulterioare.
Bibliografia și tematica pentru concurs este urmatoarea:
- Constitutia Romaniei, republicata, cu tematica: Constitutia Romaniei, republicata,
- Ordonanta Guvernului nr. 137/2000 privind prevenirea și sanctionarea tuturor formelor de discriminare, republicata, cu modificarile și completarile ulterioare, cu tematica: Ordonanta Guvernului nr. 13712000 privind prevenirea și sanctionarea tuturor formelor de discriminare, republicata, cu modificarile și completarile ulterioare,
- Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de șanse și de tratament între femei și barbati, republicata, cu modificarile și completarile ulterioare, cu tematica: Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de șanse și de tratament intre femei și barbati, republicata, cu modificarile și completarile ulterioare,
- Partea I, titlul I și titlul II ale partii a II-a, titlul I al partii a IV-a, titlul I și II ale partii a VI-a din O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul Administrativ, cu modificarile și completarile ulterioare, cu tematica: Partea I, titlul I și titlul II ale partii a II-a, titlul I al partii a IV-a, titlul I și II ale partii a VI-a din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 57/2019, cu modificarile și completarile ulterioare,
- Legea nr.134/2010 privind Codul de procedura civila, republicata, cu modificarile și completarile ulterioare, cu tematica: Cartea I – dispozitii generate, Cartea II – procedura contencioasa,
- Legea nr.554/2004 a contenciosului administrativ, cu modificarile și completarile ulterioare, cu tematica integrala.
Alte detalii – CLICK AICI