Pentru că avem multe de spus!

.

S-a dus şi podul de la Crihalma!


podul de la Crihalma

podul de la Crihalma

Două poduri din judeţul Braşov au fost măturate zilele acestea de apele ieşite din matcă. Sâmbătă s-a prăbuşit podul de cale ferată de la Budila. Duminică a căzut podul de la Crihalma.

Podul de lemn dintre Crihalma şi Comăna de Jos, aflat pe DJ 104 K, a primit lovitura finală. La inundaţiile din luna marte acesta a mai fost o dată avariat. După acel moment, Consiliul Judeţean Braşov a luat măsura restricţionării traficului pe pod, căci existau şoferi care se încumetau să-l treacă, deşi riscul de prăbuşire era mare.

Podul se afla pe lista de finanţare transmisă de la Brașov către Guvern.

Sâmbătă seara apele învolburate ale Oltului, după 5 zile de ploi, au luat şi ce a mai rămas de la ultima viitură.

Acum, pentru a ajunge la Crihalma, se foloseşte o rută ocolitoare pe la Ungra, lungă de 30 de kilometric în timp ce ruta Comăna de Jos – Crihalma, pe pod,  avea doar 3 kilometri.

Dacă Guvernul va finanţa de urgenţă începerea lucrărilor la noul pod peste Olt de la Crihalma, aici va fi construit un pod din beton, cu o lungime de 86 metri. Valoarea investiţiei este estimată la 22,5 de milioane de lei, cu TVA inclus, iar lucrările ar trebui să fie realizate în 15 luni, din care 12 sînt destinate efectiv construcţiei, iar trei, proiectării.

La ora aceasta, însă, nu există un răspuns clar de la Executivul României privind finanţarea podului.

podul feroviar de la Budila

podul feroviar de la Budila

Cu doar o zi înainte, în după-amiaza zilei de sâmbătă, 30 iunie, s-a rupt şi s-a prăbuşit în râul Tărlung şi podul feroviar de la Budila. În momentul prăbuşirii pe pod nu se afla nicio garnitură de tren. Circulaţia feroviară a fost oprită.

Podul era de piatră, iar CFR nu mai foloseşte de mulţi ani această linie feroviară. Linia era folosită, însă, de operatorul privat Regiotrans. Toate trenurile care ar fi trebuit să traverseze zona au fost anulate.




Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *