Țara Făgărașului, destinația anului 2020, promovată pe Pro Tv


Asociația de Dezvoltare Intercomunitară ,,Țara Făgărașului muncește de zor la promovarea zonei pe care o reprezintă. Ultima izbândă a conducerii acestui ONG este începerea unei colabărări cu postul de televiziune Pro Tv, în cadrul căreia telespectatorii acestui post sunt purtați prin locurile turistice din jurul Făgărașului în călătorii mediatice menite să le deschidă apetitul pentru a le vizita în realitate.

foto – Calator in bascheti

Asociația ,,Țara Făgărașului” a fost înființată în anul 2009 și este condusă în prezent de președintele Florin Ioani, primarul comunei Viștea, și directorul executiv Ioana Bogdan.

ONG-ul numără astăzi 26 de UAT-uri, adică toate comunele din zonă, orașul Victoria, Consiliul Județean Brașov, precum și câteva comune din județul Sibiu: Cârțișoara, Arpașu de Jos, Porumbacu. Nu include și Făgărașul, dar îl promovează în schimb. Îi promovează cu precădere Cetatea, una dintre cele mai bine conservate cetăți din această parte a Europei.

primar Florin Ioani

primar Florin Ioani

,,Am început o frumoasă colaborare cu cei de la Pro Tv, care va dura până la finalul acestui an. Asta înseamnă că în fiecare săptămână pe pagina de on-line a știrilor postului național vor fi publicate minim trei articole despre obiective turistice din Țara Făgărașului, despre gastronomie, obiceiuri etc. De asemenea, pe post vor fi difuzate tot felul de emisiuni și spoturi publicitare. Luna trecută am organizat și o vizită în zonă a unor cunoscuți bloggeri români, care după ce au venit și au văzut frumusețile zonei au scris că Țara Făgărașului este destinația anului 2020. În următoarele zile s-a creat aproape un brand cu destinația anului 2020, adică materialele publicate de ei au avut un efect neașteptat de bun pentru noi. La prima vizită a lor i-am avut sponsori pe cei de la Samsung. Urmează ca zilele viitoare să organizăm un al doilea blogger-trip, la care ne va fi sponsor firma Ursus”, a declarat președintele Florin Ioani.

Ioani mai spune că promovarea zonei a luat un așa mare avânt în ultimele săptămâni, încât toate pensiunile din zonă sunt pline ochi. La acest fapt contribuie și site-ul creat de Asociație, respectiv www.tarafagarasului.com.

foto – Imperator Travel

,,Acest site se vrea a fi un fel de Booking.com, în sensul că vom înregistra absolut gratuit, pe lângă obiective și trasee turistice, și pensiuni, hoteluri, restaurante, afaceri locale. Cel mai mult, însă, mi-aș dori ca locuitorii de pe sate să își deschidă pentru turiști o cameră sau două din propria gospodărie. Până la 5 camere, nici nu trebuie înființată firmă. În toate gospodăriile există așa numitele camere bune sau camerele de din sus, acolo unde nu intră aproape nimeni și nu sunt locuite. S-ar putea primi turiști în ele, iar oamenii de la oraș vor experimenta ce înseamnă viața la țară și vor mânca din gospodăriile localnicilor. Aceste mici case de oaspeți din gospodăriile tradiționale din Țara Făgărașului pot fi ceva cu totul inedit în materie de turism local”, spune Ioani.

Ioana Bogdan

O a doua echipă de bloggeri renumiți în domeniul turismului din România este așteptată să ajungă în zonă luni, 10 august. De itinerariul lor s-a ocupat în amănunt Ioana Bogdan, directorul executiv al Asociației.

,,Aceștia ajung luni, în jurul prânzului. În prima zi vom urca la Bâlea Lac, vom face un picnic acolo și apoi vom admira spectaculosul drum la coborâre. Pentru a doua zi am pregătit vizite la muzeul tradițional din Drăguș, la Aventura Parc din zona turistică a Drăgușului, la vâltorile de la Lisa, la o plantație de afine de la Berivoi, la Biserica fortificată de la Cincu, Castelul de lut de la Valea Zânelor și casele de oaspeți Oberwood de la Porumbacu de Sus ale Andreei Esca. În cea de-a treia și ultima zi voim vizita cetățile Făgăraș și Rupea”, a explicat Ioana Bogdan.

Această echipă este alcătuită din 5 bloggeri, după cum urmează: Călători în bascheți, Imperator Travel, Mihaela Popa, Alexandra Ungureanu și Mihai Jurca. Sunt bloguri renumite din industria turismului, începute din pasiunea de a călători a autorilor lor și ajunse la punctul în care pot trimite la rândul lor turiști în anumite zone pe care le promovează.

primul blogger trip

Luna trecută, la primul blogger-trip au participat: Călător în bascheți, Imperator Travel, Dana Gonț, Visător prin lume și Extravita.

Brandul Țara Făgărașului s-a născut, asta este clar. O dovedesc multitudinea de articole, postări, clipuri și impresii despre această oază turistică din mijlocul României. Acum doar crește, puțin câte puțin, până ajunge la maturitatea lui de destinație turistică. Înainte chiar de a sărbători majoratul, va primi în dar un slogan și un logo propriu.

,,În două săptămâni sperăm să fie terminate logo-ul și sloganul nostru. Lucrăm pe ultima sută de metri la ele cu agenții de publicitate din București: Unlock Reserch, Propaganda și Agenția V8”, a declarat directorul executiv Ioana Bogdan.

(Cristina Cornilă)




Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.