Pentru că avem multe de spus!

.

Unde pleci în vacanță anul acesta? Alege-ți destinația perfectă la Paralela 45 Făgăraș


  • A deschis o franciză a agenției de turism Paralela 45 la Făgăraș în urmă cu aproape 6 ani, iar de atunci a trimis în vacanțe de neuitat mai bine de 10.000 de turiști. Întotdeauna preferă să recomande o destinație doar dacă este absolut convins că turistul se va simți foarte bine, iar de cele mai multe ori preferă să recomande destinații de vacanță în care el a fost înainte. Este vorba despre făgărășeanul Cristian Vlad, cel care pune cel mai mult preț pe grija pentru client și pe calitatea serviciilor oferite!

Sediul agenției este: strada Tăbăcari, bl. 6, parter comercial

Program de lucru:

luni – vineri – 09.00 – 18.00,

sâmbătă – 10.00 – 13.00.

Office: +40 268 280 195/+40 787 676 507/+40 787 830 672 
Mobile: +40 766 673 676
E-mail: fagaras@paralela45.ro
Web: www.paralela45.ro; www.facebook.com/paralela45fagaras

În vara lui 2014 se deschidea la Făgăraș agenția de turism Paralela 45 FĂGĂRAȘ, o franciză a companiei Paralela 45, iar cel care o deschidea în municipiul nostru este Cristian Vlad. Tânărul, de 24 de ani pe atunci, era de mic copil iubitor de excursii. Ideea deschiderii unei agenții de turism la Făgăraș i-a venit ca o mănușă. Chiar dacă la început i-a fost greu, la aproape 6 ani de la înființare poate spune că a trimis în vacanțe de neuitat peste 10.000 de turiști.

De mic copil am fost pasionat de călătorii și datorită familiei mele, cu care am avut ocazia să vizitez multe locuri noi, am prins acest „microb“. Așa că m-am gândit să îl și fructific, să îmbin utilul cu plăcutul, să deschid o afacere în turism la Făgăraș. Astfel am început să caut pe piața noastră cea mai de încredere agenție de turism și să încerc să încep un bussiness împreună cu aceasta. Mi-am dat seama că Paralela 45, la nivel de calitate și încredere stă, de departe, cel mai bine. Prima dată am trimis un email la Paralela 45 prin care mi-am arătat interesul începerii unei afaceri sub umbrela lor. Nu mică mi-a fost mirarea când, la nici o zi de la trimiterea acestui email, am și primit răspuns de la ei și am fost invitat la București pentru discuții. Am avut o întâlnire cu președintele Paralela 45, Dl. Alin Burcea, omul căruia îi port cel mai mare respect. M-a întrebat ce experiență am în acest domeniu, i-am răspuns că absolut niciuna în afara faptului că îmi place să călătoresc și că îmi doresc să învăț tot ce înseamnă această industrie alături de ei. Se pare că acest lucru l-a convins și și-a dat seama că sunt dispus să evoluez și să acumulez informații și experiență. După semnarea contractului de franciză și un training solid de câteva luni susținut la București în sediul Paralela 45 din Regina Elisabeta, m-am simțit pregătit să încep afacerea în orașul natal!“, își amintește Cristi.

Paralela 45 la 30 de ani!

A rămas impresionat de munca celor din companie, de gigantul Paralela 45. Și-a dat seama ce multă muncă este în spatele unei agenții de turism și că turismul, în sine, este o industrie. „Paralela 45 este o companie foarte bine structurată, există departamente pentru fiecare produs în parte, pentru fiecare destinație în parte. Există departamente de distribuție care se ocupă de agențiile revânzătoare și francize, există departament de producție unde colegii efectiv produc marfa pe care noi ulterior o vindem. Există departamentul de vânzare directă, care, bineînțeles, se ocupă cu vânzarea cu amănuntul către clientul final. Poate cel mai important lucru al companiei sunt referenții de produs. Fiecare produs în parte are un referent. Acel referent știe absolut tot despre destinația respectivă. El știe hotelurile, le verifică, este interfața dintre Paralela 45 și partenerii locali. Referentul este mereu prezent in spatele unei rezervări și poate îndruma agentul care vinde să recomande turistului cea mai bună variantă!“, mai explică Cristi. Un lucru foarte important, subliniază el, este faptul că Paralela 45 are câte un partener local în aproape toate destinațiile pe care le vinde și promovează. Ce înseamnă un partener local? O agenție de turism din respectiva destinație care se ocupă de turiști cât timp ei sunt în vacanțe. Aceștia se ocupă de transferul de la aeroport și retur, ei se ocupă de asistență și se ocupă de excursiile opționale. Cel mai important, este că, în peste 90% dintre destinațiile Paralela 45, agenția locală are minim un angajat român pentru ca asistența să se desfășoare în limba română. Un lucru ce diferențiază Paralela 45 pe piață, este de părere făgărășeanul.

La mulți ani, Paralela 45!

Să nu uităm, totuși, că în acest an se împlinesc 30 de ani de Paralela 45, un an aniversar. Așa că deja sunt puse la dispoziție multe oferte, care mai de care mai atractive pentru turiști. „Pentru noi toți, cei din Paralela 45, este o mare bucurie și mândrie. Paralela 45 a evoluat constant și sănătos, iar din punctul meu de vedere Paralela 45 este lider de piață din punct de vedere calitativ. Povestea va merge mai departe și cu siguranță vom sărbători și 40, 50 de ani de Paralela 45“, spune, cu mândrie, Cristi.

Începutul, la Făgăraș

Momentul zero al agenției din Făgăraș se petrecea la 9 august 2014, atunci când Paralela 45 Făgăraș își deschidea porțile pe strada Doamna Stanca. Primul pachet pe care l-a vândut a fost unul cu surprize pentru Cristi. „A fost o cazare la Mamaia, la un hotel de 4 stele. Clientul m-a întrebat dacă hotelul îi oferă și șezlonguri pe plajă. Emoționat fiind, i-am răspuns că da. După ce turistul a plecat din birou mi-am dat seama că i-am dat o informație eronată. L-am chemat înapoi, i-am spus că nu mai am cum să modific rezervarea, o avea plătită, iar check-in-ul era peste două zile, dar, dacă vrea, îi dau eu 200 de lei din buzunar ca să își plătească șezlongurile la plajă. Era vina mea, trebuia să o repar cumva. Bineînțeles, turistul a refuzat și a început să râdă, mi-a apreciat sinceritatea, însă eu tremuram din toate încheieturile când i-am explicat situația“, își aduce aminte cu plăcere făgărășeanul.

Primul an și jumătate de la deschidere a fost „Nu a fost greu, a fost crunt! Aveam zile când nu deschidea nimeni ușa agenției. Aveam zile când abia așteptam să se încheie programul de lucru și să mă duc acasă, aproape îmi venea să plâng“. Atunci și-a dat seama că trebuie schimbată locația sediului. Se petrecea la începutul lui 2016, atunci când Paralela 45 Făgăraș și-a mutat sediul pe strada Tăbăcari, bl. 6, parter comercial.  Atunci a fost momentul cheie, pentru că de atunci a început efectiv să facă bussiness. „Chiar din primele zile au început să intre mulți turiști care se bucurau că s-a deschis și la Făgăraș Paralela 45. Vă dați seama ce mirat eram eu, doar aveam deschisă franciza de aproape 2 ani. Atunci mi-am dat seama cât de importantă este locația unei afaceri și cât de important este vadul comercial“.

Ce servicii turistice oferă Paralela 45 Făgăraș

Paralela 45 Făgăraș oferă pachete tip charter – sejururi, cu avion, vacanțe individuale – cazări în absolut toate locațiile din toată lumea, turism intern, pachete dinamice – vacanțe la cerere. Ceea ce Cristi vrea să evidențieze este că Paralela 45 nu vinde vacanțe de 1 euro! La Paralela 45 Făgăraș mare parte din vacanțele vândute sunt verificate de către făgărășean. „Mă duc eu personal înainte, mă împrietenesc cu partenerii și hotelierii, creez relații care apoi trebuie păstrate. Duc, de exemplu, o sticlă de rachiu în Turcia unui manager de hotel, gest de care el rămâne impresionat! Astfel, cu siguranță vom rămâne prieteni și de câte ori îi trimit turiști, orice problemă a lor va fi imediat rezolvată”. Mai mult, nu ar promova un hotel în care el nu s-ar duce, iar asta oferă turiștilor siguranță și liniște.

Un lucru important de știut pentru clienții Paralela 45 Făgăraș este că „grija pentru client este importantă, așa că telefonul meu este deschis non-stop“. Chiar și atunci când turiștii se lovesc de situații de overbooking, Cristi este prezent și încearcă să rezolve toată situația neplăcută. „Situația de overbooking apare atunci când un anumit hotel confirmă mai multe camere decât are în disponibilitate. În acest caz contractul pe care Paralela 45 îl are cu partenerul local, cel care i-a confirmat rezervarea, îl obligă pe hotelier să îl acomodeze pe client în condiții de minim aceeași calitate ca și cele contractate de el. Dacă turistul ajunge spre exemplu, la Albena, Bulgaria, unde și-a achiziționat un hotel de 3*, sejur 7 nopți, iar hotelul este în overbooking, respectivul hotel este obligat să îi ofere altă cazare, ca alternativă, de minim 3*. De cele mai multe ori se întâmplă să se facă upgrade. Dacă turistul este într-o situație de discomfort pe moment, măcar vacanța să îi devină confortabilă, ulterior. Pentru noi, ca și agenție, problemele legate de overbooking sunt cele mai neplăcute, pentru că turiștii consideră pe moment că vina ne aparține, însă apoi, după ce văd că le oferim suport și asistență, realizează că nu facem altceva decât că încercăm să îi ajutăm și să le rezolvăm problemele!“, precizează Cristi.

Cui se adresează Paralela 45 Făgăraș

Paralela 45 Făgăraș se adresează tuturor celor care preferă o vacanță de calitate, iar făgărășenii au început să înțeleagă acest lucru. Tocmai din acest motiv tot mai mulți clienți calcă pragul agenției făgărășene. „Oamenii au început să înțeleagă că întotdeauna trebuie căutat un raport cât mai bun între calitate și preț. În proporție de 70% oamenii își planifică o singură vacanță pe an, care trebuie să fie de bună calitate. Ne adresăm tuturor făgărășenilor și nu numai, fie că vorbim de planificarea unei vacanțe de 500 de lei/persoană sau a uneia de 6.000 de euro/persoană” spune făgărășeanul. „6.000 de euro/persoană a fost cea mai scumpă vacanță pe care Paralela 45 Fagaras a vândut-o până acum. Este vorba de un pachet pentru 2 persoane, adică 12.000 euro în total, pentru o locație pe malul Oceanului Indian. Pachetul respectiv conținea zbor, transfer și cazare, însă, că și particulariate, transferul de la aeroport până pe insula unde se afla unitatea de cazare, aproximativ 100 km, a fost parcurs cu un avion privat. Turiștii au avut la dispoziție un bungalow cu podele de sticlă, prin care vedea sub apă, aveau plajă privată, all inclusive și absolut toate serviciile necesare incluse! Un pachet foarte bine pus la punct, iar cei doi au fost extrem de încântați!“.

A schimbat gusturile făgărășenilor în materie de destinații turistice

Dacă mulți dintre turiștii făgărășeni apreciau la început doar o singură locație, fie că vorbim despre Turcia sau Grecia, Cristi a reușit să schimbe aceste gusturi și să le arate turiștilor că există și alte destinații. „Am reușit să schimb mentalități și să arăt multor clienți că nu există doar o singură destinație. Am reușit să îi desprind de exemplu de Antalya și să le arăt că există și alte destinații fantastice! De asemenea, am reușit să conving turiștii să cumpere vacanțe din timp, în perioada de early booking.  Reducerile early booking pot ajunge și la 60% din prețul inițial. Foarte important este că turistul are posibilitatea să își aleagă perioada în care dorește să călătorească și evită ca în intervalul dorit să nu găsească disponibilitate unde dorește. Cu toate acestea variante se găsesc și pentru cei care aleg să vină pe ultima sută de metri“, explică el. Totuși, dacă din motive bine întemeiate turistul nu mai poate călători, banii plătiți se pot asigura. La semnarea oricărui contract de servicii turistice se poate face o asigurare tip storno, iar aceasta intră în vigoare doar în momentul în care apar probleme serioase.

Ce destinații turistice caută făgărășenii

În ultimii ani și România a început să fie interesantă pentru turiști. Acest fapt s-a datorat și introducerii voucherelor de vacanță, însă Cristi spune că destinațiile turistice din România au fost întotdeauna cerute. Bineînțeles, aici nu vorbim de litoralul românesc, unde cererea a fost mare dintotdeauna, ci de stațiuni balneare, stațiuni de la munte sau chiar Delta Dunării. „Am început să am foarte mulți turiști care preferă Delta Dunării, o destinație de nișă, spun eu. Am fost acolo, am văzut, am cunoscut oameni și mi-am făcut prieteni care au unități de cazare. Ei îmi preiau turiștii, se ocupă de ei, le organizează excursii și așa mai departe. Litoralul românesc se vinde începând cu luna octombrie pentru sezonul următor și este un produs pe care îl vindem atât pe early booking, cât și pe tarife standard. Tot ce înseamnă stațiuni balneo-climaterice din România se vând extraordinar de bine. Spre exemplu, hotelurile de la Călimănești – Căciulata au perioade întregi în care au epuizat tot! Aceeași situație o întâlnim și la Felix, însă acolo sunt mai multe unități de cazare și se găsesc variante. O altă zonă – Băile Herculane, a început să se vândă bine, sunt hoteluri foarte bune acolo. Aici, aproape de noi, putem vorbi de o zonă extrem de bine pusă la punct, zona Covasna – Harghita, unitățile de cazare sunt de foarte bună calitate“, spune Cristi.

Cele mai vândute destinații pe piața din Făgăraș sunt Bulgaria, Turcia și Grecia, însă, în ultimii 2 ani, Cristi a observat și o creștere semnificativă în ceea ce privește destinațiile din Egipt și Tunisia, destinații foarte bune pentru cei care doresc o alternativă mai ieftină pentru Turcia.

Vacanțe în rate

Un lucru mai puțin știut de către făgărășeni este că, la Paralela 45 Făgăraș, vacanțele se pot plăti și în rate. „Paralela 45 Făgăraș colaborează cu Banca Transilvania, astfel, orice client al Băncii Transilvania care deține un card de credit poate plăti la noi în până la 12 rate, fără dobândă. Pe de altă parte, pentru tot ce înseamnă produse proprii Paralela 45, avem achitare în 3 tranșe: la înscriere se achită un avans, o diferență până la finalul termenului de early booking, iar ultima tranșă se achită cu 30 de zile înainte de plecare“, explică Cristi.

Pentru anul în curs, agenția din Făgăraș este pregătită cu orice destinație pe care turistul o preferă, fie că vorbim de Turcia, Grecia, Emiratele Arabe, Laponia, Mexic. „Ca o noutate, Paralela 45 Făgăraș a pregătit în 2020 și pachete prefabricate pentru destinații exotice, cum ar fi Indonezia, Seyshelles, Mauritius, Republica Dominicană. Aceste destinații erau, până acum, vândute doar ca și produse dinamice, anul acesta ele există în portofoliul nostru și ca sejururi. Lucrăm, totodată, și în sistemele germane de rezervări, mult mai complexe, însă acestea au avantajul ca, pe partea de cazări, să ofere tarifele cele mai competitive, astfel prin sistemele germane creăm pachete pentru absolut orice destinație din lume“, amintește Cristi.

Ca și produse individuale, pentru 2020, pentru cei care doresc să meargă cu transport propriu în vacanță, Cristi recomandă România, Bulgaria, Turcia, Grecia, Italia si Albania. Pentru pachetele cu avionul, turiștii au posibilitatea să opteze pentru transferuri private din Făgăraș către toate aeroporturile din țară.

Apartenență la ANAT

Paralela 45 Făgăraș este parteneră în cadrul Asociației Naționale a Agențiilor de Turism din Romania, o asociație din care fac parte cele mai de încredere și de calitate agenții din țară. ANAT este interfața dintre agențiile membre și legislativ. „Agențiile membre sunt întotdeauna foarte bine puse la punct cu tot ce înseamnă legislație și trenduri pe piață. Prin ANAT avem totodata și ocazia să mergem la traininguri. Ne școlarizăm tot timpul!“, mai spune făgărășeanul.

Planuri de viitor

Cristi are multe planuri de viitor. Împreună cu un coleg va deschide o nouă franciză Paralela 45. „Bineînțeles că ne dorim și să evoluăm, astfel am început și niște proiecte de viitor. Primul proiect este deschiderea unei noi francize Paralela 45, de această dată în asocierea cu colegul și bunul meu prieten care deține agențiile Paralela 45 Satu Mare și Paralela 45 Baia Mare. Noua franciză dorim să o așezăm aproximativ la mijlocul distanței dintre Făgăraș și Satu Mare, astfel, am ales județul Hunedoara, municipiul Deva. Suntem în faza incipientă, căutăm spațiu comercial și începem procedura de înmatriculare a noii societăți comerciale, apoi urmează partea de licențiere, recrutare personal, etc. Credem în acest proiect și plănuim să îl implementăm în această primăvară!“. De asemenea, Cristi își dorește și să aducă turiști din străinătate să viziteze Țara Făgărașului și municipiul nostru. „Doresc să mă implic și în partea de incoming. Acesta este visul meu și știu că într-o zi voi reuși și să aduc turiști străini în România și în special în zona Făgărașului. Aici discuțiile sunt însă, mult mai ample și nu este vorba doar de dorința mea, ci este nevoie de implicare și din partea autorităților și instituțiilor de profil. Zona în care noi locuim și ne desfășurăm activitatea are, din punctul meu de vedere, un potențial turistic enorm. Astfel, este obligatoriu ca acesta să fie fructificat. Pentru acest lucru consider că este nevoie de un proiect amplu pe partea de infrastructură. Din acest proiect trebuie să facă parte atât entități publice, cât și private, care înteleg că turismul este o industrie și pot susține, din punct de vedere economic, această zonă“. Din acest an Cristi a început să se implice și în cauzele sociale. Primul eveniment caritabil în care acesta s-a implicat este cel din 28 martie, numit sugestiv „Toți pentru copii“. O campanie de strângere de fonduri pentru dotarea viitoarei Secții de Pediatrie din cadrul spitalului din Făgăraș. „Îmi doresc ca din acest an să mă implic și în cauze caritabile care vizează copiii. Din punctul meu de vedere, copiii merită toată grija și atenția noastră, ei fiind viitorul! Tocmai din acest motiv am ales să contribui și la dotarea Secției de Pediatrie, copiii merită condiții foarte bune de tratament”, a mai explicat el.

În prezent, Paralela 45 Făgăraș are în componență trei făgărășeni, Cristi, managerul agenției, alături de două colege – Andrada și Andrada.

Sediul agenției este: strada Tăbăcari, bl. 6, parter comercial.

Program de lucru:

luni – vineri – 09.00 – 18.00,

sâmbătă – 10.00 – 13.00.

Office: +40 268 280 195/+40 787 676 507/+40 787 830 672 
Mobile: +40 766 673 676
E-mail: fagaras@paralela45.ro
Web: www.paralela45.ro; www.facebook.com/paralela45fagaras

Eu am venit la Paralela 45 la șase luni de la deschiderea ei în Făgăraș. Înainte de venirea mea aici lucrasem la o altă agenție de turism, așa că nu eram chiar la început de drum. Aici am aflat ce înseamnă cu adevărat turismul, ce destinații de turism sunt de top, ce preferă făgărășenii. De asemenea, am învățat cum putem ajuta clienții noștri, cum le putem oferi cea mai bună variantă, în funcție de gustul fiecăruia. Paralela 45 Făgăraș este, pentru mine, nu doar un loc de muncă, ci și o adevărată experiență de viață. Mă bucur că sunt aici alături de Cristi“, Andrada Stoian.

Sunt doar de câteva luni aici și mă bucur că am ales să lucrez cu o echipă dedicată si cu experiență. Am învățat multe atât de la colega mea, Andrada, cât și de la Cristi. Ei călătoresc mult, verifică, se asigură că destinațiile vândute sunt de calitate, iar eu consider că aceasta este o calitate foarte importantă a acestei agenții. Paralela 45 Făgăraș este o companie în care se pune preț pe calitate și acest lucru mă face să îmi doresc să mă perfecționez în fiecare zi!“, Andrada Nicolae.

(Alina ROMAN) 







One thought on “Unde pleci în vacanță anul acesta? Alege-ți destinația perfectă la Paralela 45 Făgăraș

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.