Uitaţi câte utilaje lucrează la podul de la Voila! Nu ai loc nici să arunci un ac!


  • Atâta linişte şi seninătate la podul de la Voila. Niciun utilaj în zare!

 

Imediat se face anul de când podul de la Voila a fost aruncat la propriu în aer şi pe şantier nu se mişcă nimic. Dacă aveţi curiozitatea să mergeţi la faţa locului, veţi găsi acolo o linişte de mormânt. Nu există niciun utilaj, nu există picior de muncitor, iar localnicii, turiştii şi militarii ocolesc traseul deja de mai mulţi ani, ca să facă trecerea peste Olt.

Vechiul pod peste râul Olt de la Voila (de pe DJ 105, între satele Voila şi Cincşor) a fost „împuşcat” în 22 septembrie 2023. Operaţiunea s-a făcut cu dinamită de către o companie care se ocupă cu demolări industriale.

De atunci, pe şantierul de la Voila e linişte şi pace. Dar, din păcate, această stagnare de aproape un an nu este prima.

Penultima dată când a stagnat această lucrare s-a întâmplat pentru că proiectantul a propus consolidarea fundaţiilor pilonilor vechiului pod, iar constructorul a propus ca acestea să fie refăcute de la zero. Cum cele două părţi nu s-au înţeles, Consiliul Judeţean a apelat la experţi externi, care să se pronunţe asupra soluţiei optime. Experții au stabilit că se impun fundații noi. Aşa că până la urmă podul a fost aruncat în aer.

Pentru noul pod contractul de lucrări a fost semnat tocmai în luna ianuarie a anului 2021 cu Asocierea SC Con-A SRL – SC Con-A Operations SRL – SC Drum Inserv SRL, stabilit după mai multe licitaţii la care nu au fost depuse oferte. După ce a fost emis ordinul de începere a lucrărilor (la începutul anului 2021) au început să apară problemele care au amânat, succesiv, realizarea efectivă a lucrării.

Construirea acestui pod este un proiect finanţat prin PNDL, la care Consiliul Judeţean Braşov şi-a asumat din fonduri proprii proiectarea şi construirea fundaţiilor, care nu au fost incluse în proiectul iniţial.

Începerea lucrărilor pentru podul nou va avea loc după o etapă birocratică, de obţinere a avizelor de la Hidroelectrica, Administraţia Naţională Apele Române şi Agenţia pentru Protecţia Mediului. De pildă, avizul de la Hidroelectrica (podul traversează lacul de acumulare a hidrocentralei de la Voila), a mai fost necesar şi pentru demolarea vechiului pod, iar acordul a fost dat după foarte mult timp de către această instituţie.

Toţi factorii implicaţi în distrugerea vechiului pod şi construirea celui nou au dat vina unii pe alţii în ultimii 3 ani şi jumătate. În tot acest timp, populaţia satelor de peste Olt, turiştii, precum şi militarii şi angajaţii bazei de la Cincu au ocolit zilnic traseul cu pricina şi au pierdut timp, energie şi bani fără ca vreunei instituţii a statului să-i pese de asta. Mult timp varianta ocolitoare de la Dridif nu a fost nici măcar asfaltată şi oamenii şi-au stricat maşinile pe un drum de ţară. După ce s-a asfaltat porţiunea din ea care era de pământ (între hidrocentrala de la Voila şi Cincşor), a început să se strice porţiunea din plăci de beton, care a fost astfel făcută pe vremea lui Ceauşescu (segmentul dintre hidrocentrala de la Voila şi Dridif).

(Cristina Cornilă)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 




Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.