Foraje pentru Autostrada Brașov – Făgăraș


Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere anunță că au început forajele geotehnice pe Autostrada Brașov – Făgăraș.  Acestea se fac pe primul tronson, Sectorul 1 (zona Codlea), până la kilometrul 5, și reprezintă o etapă importantă a contractului pentru completarea Studiului de Fezabilitate și Proiectului Tehnic încheiat cu asocierea Search Corporation – Protelco în august 2021.

Din septembrie 2021 și până acum, proiectantul a realizat 22% din contractul de 18 milioane lei, conform raportului CNAIR. Pentru prima etapă a contractului sunt prevăzute 25 de luni din care 22 de luni pentru Studiul de Fezabilitate și 3 luni pentru aplicația de finanțare, iar în etapa a doua sunt prevăzute trei luni pentru Proiectul Tehnic, termenul de predare fiind 2024.

Autostrada Brașov-Făgăraș are olungime de 50 de kilometri.

„Au început investigațiile geotehnice pe Sectorul 1 (km. 0+000 – km. 5+000) al Autostrăzii Brașov – Făgăraș. În prezent se execută teste de penetrare standard (SPT) și activități de foraj cu adâncimea planificată de 25 de metri.”, a transmis CNAIR.

Temele de proiectare aferente studiilor topografice, arheologice și geotehnice au fost aprobate la sfârșitul anului trecut, iar CNAIR a avizat și raportul pentru amenajarea nodurilor rutiere. Despre acest proiect, fostul ministru, Cătălin Drulă spunea că a fost ţinut la sertar 10 ani: ,,Firma va trebui să proiecteze la cheie totul – adică să completeze studiul de fezabilitate și să elaboreze proiectul tehnic – astfel încât cei 48 de km ai autostrăzii să fie scoși la licitație în viitor doar pentru execuție, iar lucrările să se desfășoare fără blocaje în teren și surprize neplăcute. Această autostradă a fost ținută 10 ani la sertar. Împreună cu echipa mea am pus-o din nou pe roate.”, a spus Cătălin Drulă.

 




Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.