În toamna aceasta au început lucrările la noul podul de la Voila, după ce s-a derulat o adevărată epopee cu distrugerea celui vechi, finalizată într-un final prin implozie, după ce au fost divergențe de opinie între inginerii constructului și cei ai Hidroelectrica. Apoi, aceleași părți nu s-au înțeles nici în privința fundațiilor.
În contractul inițial semnat cu o asociere de firme din Sibiu scria că lucrările vor costa 16 milioane lei. De atunci, investiția a crescut cu 11 milioane de lei, însă noua construcție va putea suporta tonaje mai mari decât cel vechi.
Podul lung de aproape 100 de metri și lat de 13,5 metri ar urmă să fie gata cel târziu în primăvară viitoare. Conform proiectului, pe noul pod vor putea trece încărcături militare de până la 100 de tone.
Zilele acestea au ajuns la Cincu arcadele podului.
Deocamdată, din Voila spre Cincşor și Cincu, dar și către Centrul de Instruire Întrunită ,,Getica’’ de la Cincu, se ajunge pe o ruta ocolitoare, pe barajul hidrocentralei de la Voila și pe o stradă neasfaltată din Cincşor.
Oamenii din zonă s-au săturat de această deviere a traficului.
Vechiul pod de la Voila a fost construit în 1956. S-a tot degradat în timp și a cedat de tot sub greutatea blindatelor armatei. A devenit un obiectiv de importantă civilă și militară, deoarece asigură legătură rutieră cu orașul Agnita, dar și cu poligonul Cincu.
Consiliul Judeţean Braşov face acest pod cu finanţare pe PNDL 2, program aflat în subordinea Ministerului Dezvoltării.
(Cristina Cornilă)
Foto: Gheorghe Schieb
PUBLICITATE