Mai mulți elevi din județ au aflat ce înseamnă discriminarea și cum poate fi ea combătută


  • Mai mulți elevi și cadre didactice din județul Brașov au învățat, în ultimele luni, ce înseamnă discriminarea și cum poate fi ea combătută. Totul în cadrul proiectului ,,Respect! Managementul conflictelor rasiale!”

Vineri, 20 octombrie, la Făgăraș, a avut loc încheierea proiectului ,,Respect! Managementul conflictelor rasiale’’, un proiect ce și-a propus să aducă în atenția a peste 100 de elevi și cadre didactice cuvântul discriminare! Ce înseamnă pentru o minoritate sa fie discriminată și cum poate fi combătut acest fenomen.

La evenimentul de vineri au fost prezenți, pe lângă echipa care a implementat proiectul la nivel de județ, și reprezentanți ai Agenției Naționale pentru Romi.

,,Ne-am aflat la conferința de încheiere a proiectului ,,Respect! Managementul conflictelor rasiale”, un proiect care s-a desfășurat în perioada iulie – octombrie în zona noastră. Proiectul a fost realizat cu sprijinul Primăriei Făgăraș și al Agenției Naționale pentru Romi. Proiectul și-a propus multe activități, iar elevii din ciclul gimnazial,liceal și din învățământul superior au învățat ce înseamnă discriminarea. Grupul țintă a fost compus din copii de etnie romă, maghiară, urcainieni. Pe parcursul acestor luni s-au desfășurat activități inclusiv cu cadre didactice, în vederea eliminării rasismului de orice natură. S-au realizat activități menite să combată rasismul, tinerii au participat și la tabere interculturale. Pe tot parcursul verii, tinerii au participat la activități menite să le crească stima de sine. Au fost implicați copii atât din Făgăraș, cât și din comuna Șinca. Un proiect cu rezultate foarte bune, spunem noi. Mulțumim tuturor celor implicați. Sperăm ca acest proiect să fi schimbat ceva în comunitățile noastre de romi și doar în acestea. Ne dorim astfel de proiecte în fiecare an, astfel încât tinerii de etnie romă, dar și din celelalte minorități, să cunoască tradițiile, obiceiurile celorlalte minorități’’, a declarat Claudiu Muntean, manager de proiect.

Proiectul a avut ca beneficiari un număr de 115 persoane, elevi, studenți și cadre didactice. O primă activitate a avut loc în luna iulie, o conferință, în urma căreia s-a stabilit un grup de acțiune, în ceea ce privește combaterea fenomenului discriminării în unitățile școlare. În luna august a avut loc o tabără la Sâmbăta de Sus cu studenți romi, cu elevi romi și cadre didactice de etnie romă și nu numai, în urma căreia studenții și elevii au primit instrucțiuni cu privire la cum să combată discriminarea în unitățile școlare, cui să se adreseze, în cazul în care pățesc așa ceva și ce soluții pot fi găsite.

Activitatea cea mai importantă a proiectului s-a referit la consilierea unui număr de 20 de elevi de clasa a VIII-a din Țara Făgărașului. Tinerii au participat la o sesiune de conștientizare și de creștere a stimei de sine, în perioada august – octombrie. Copiii au fost învățați ce înseamnă discrimarea, cum o pot combate, unde se pot plânge în cazul în care sunt discriminați de colegi, cadre didactice sau personal auxiliar din cadrul unităților școlare.

La ultima activitate din cadrul proiectului au fost implicați și profesorii. A fost vorva despre o sesiune de conștientizare cu cadrele didactice din Țara Făgărașului. Cum pot cadrele didactice să combată discriminarea în unitățile școlare și cum să îi ajute pe copii să trecă peste aceste traume, dacă trec prin așa ceva. De asemenea, a fost și o activitate de promovare, care a însemnat 20 de videoclipuri, care au fost lansate în mediul online în perioada iulie – octombrie 2023, cu diferite mesaje antidiscriminare.

Proiectul a fost finanțat de Agenția Națională pentru Romi, cofinanțat de Asociația Romilor din Făgăraș și Primăria Făgăraș. Proiectul s-a implementat în județul Brașov, în perioada 1 iulie – 26 octombrie.

(Alina ROMAN)




Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.