Pentru că avem multe de spus!

.

Au început lucrările la clădirea care va găzdui ,,inima” instituțională a Făgărașului


Cu patru decenii în urmă se înființa, la Făgăraș, Unitatea Militară de chimie 01752, în cartierul Tudor Vladimirescu. Mai exact, se întâmpla la data de 15 septembrie 1978. Batalionul chimic de la Făgăraș a funcționat până la finele anului 2002, cu peste 400 de cadre militare, fiind dislocat apoi la Sighișoara, cu data de 1 martie 2003.

fosta unitate militară de chimie

De atunci și până astăzi, clădirea din Tudor Vladimirescu a rămas ca o emblemă pentru Făgăraș. Acest imobil nu a mai găzduit apoi nimic, iar în timp risca să ajungă în paragină.

Pentru a preveni degradarea ei totală și, totodată, pentru a eficientiza funcționarea compactă a instituțiilor publice, autoritățile făgărășene i-au pregătit un destin măreț. Vor să aducă laolaltă în această clădire tot ceea ce înseamnă funcționare publică. Pe viitor, aici va funcționa Primăria, dar și alte instituții.

Lucrările la amenajarea clădirii au început.

,,Lucrăm de vreo lună la unitatea militară din Tudor și facem asta în regie proprie cu angajații de la Administrarea Domeniului Public. Am început cu partea de sud a clădirii, iar materialele le cumpărăm cu resursele din bugetul local. În primă fază, aici vor fi mutate Trezoreria și Finanțele. Urmează Primăria cu serviciile ei, cum ar fi de exemplu Asistența Socială, dar și alte instituții, cum ar fi Cartea Funciară, Casa de Pensii etc. Când toate instituțiile sunt împreună, funcționalitatea lor este mai mare, iar făgărășenii care trebuie să treacă pe la două-trei entități ca să își rezolve o problemă vor scăpa de drumuri”, explică primarul Gheorghe Sucaciu.

Potrivit sursei citate, treptat, toată clădirea care a găzduit fosta Unitate Militară de chimie va fi dată în folosință.

 

Microregiunea Țara Făgărașului se mută în clădirea Primăriei

Actualul sediu al Primăriei Făgăraș de pe strada Republicii va găzdui pe viitor sediul Microregiunii Țara Făgărașului, o entitate despre care se preconizează că va avea o finanțare de peste 2 miliarde de euro, pentru finanţarea unor proiecte ce ar trebui să impulsioneze dezvoltarea economică a acestei zone a României.

Microregiunea Ţara Făgăraşului cuprinde municipiul Făgăraş, oraşul Victoria din judeţul Braşov şi oraşele Avrig şi Tălmaciu din judeţul Sibiu, precum şi 29 de comune, 19 dintre acestea din judeţul Braşov (Beclean, Cincu, Drăguş, Hârseni, Jibert, Lisa, Mândra, Părău, Comăna, Recea, Şercaia, Şinca, Şinca Nouă, Sâmbăta de Sus, Şoarş, Ticuş, Ucea, Viştea, Voila) şi 10 din judeţul Sibiu (Cîrţişoara, Cîrţa, Arpaşu de Jos, Porumbacu de Jos, Racoviţa, Turnu Roşu, şelimbăr, Boiţa, Bruiu, Roşia). Pe lângă aceste UAT-uri, în parteneriat au intrat Consiliul Judeţean Braşov şi Consiliul Judeţean Sibiu.

 

Incubator de afaceri în Tudor Vladimirescu

Pe lângă mutarea tuturor instituțiilor publice în cartierul Tudor Vladimirescu, în imediata vecinătate a lor se va construi și un incubator de afaceri (în spatele fostei unități). Potrivit edilului, administratorul acestuia va fi o firmă din Sfântu Gheorghe. Acest incubator va fi realizat cu finanțare europeană și cu resurse proprii. Va costa 5,1 milioane de lei, circa jumătate din sumă fiind nerambursabilă. Contractul pentru finanțarea nerambursabilă a fost semnat de primar în august 2019, la ADR Centru, Alba Iulia.

semnare contract incubator afaceri

Acest tip de proiect nu a mai existat niciodată în Făgăraș. Se adresează atât persoanelor fizice care doresc să înfiinţeze o afacere nouă, cât şi firmelor cu vechime mai mică de trei ani care desfăşoară activităţi din domeniul industriilor creative. Consultanţa şi sprijinul oferit în cadrul incubatorului de afaceri se derulează într-un ciclu de trei ani care cuprinde: preincubare, incubare şi monitorizare post incubare.
Suma de 5,1 milioane de lei este pentru construirea, amenajarea şi dotarea spaţiilor incubatorului de afaceri, precum şi pentru furnizarea de servicii de incubare pentru un număr minim de 16 societăţi comerciale.

Incubatorul de afaceri va fi amplasat pe o suprafață de 1.000 mp., iar termenul pentru finalizarea lui este vara anului 2022.

Clădirea va avea parte + etaj și va fi compartimentată în spații utile funcționale extinse pe circa 600 mp, utilizate pentru deservirea a cel puţin 16 societăți comerciale nou înființate. Vor fi astfel create trei birouri open space pentru incubare, pre-incubare și co-working cu 40 de posturi de lucru. Se va compartimenta un birou administrativ ce va fi folosit de echipa de administrare pentru activitățile curente și pentru discuțiile cu firmele incubate sau vizitatori. La finalul implementării proiectului, firmele vor mai avea la dispoziție o recepție, un spațiu pentru arhivă, grupuri sanitare, două săli pentru teleconferințe și un spațiu tehnic. Sala de mese din incinta clădirii va fi folosită de rezidenți pentru luat masa și pentru a depozita alimente. Alte două săli de conferințe vor fi folosite pentru organizarea de întâlniri și evenimente, de prezentări ale firmelor incubate, pentru organizarea de reuniuni de lucru restrânse între incubați și mentori, organizare ședințe, cursuri, întâlniri cu investitorii.

Incubatorul va fi dotat și mobilat, oferind pentru utilizare următoarele echipamente: scaune, mese, dulapuri, laptopuri, imprimantă, proiector, aer condiționat, echipamente pentru teleconferințe, camera de servere.

În perioada de pre- și post-incubare se vor acorda diferite servicii firmelor incubate. În aceste etape vor fi disponibile celor incubați servicii administrative (recepție, secretariat, securitate, comunicare, curățenie, bufet etc), servicii profesionale de contabilitate, servicii profesionale juridice și legale, servicii de marketing și mentorat, consiliere managerială și planificarea afacerii, training pentru dezvoltarea competențelor, studii de piață, consultanță export, asistență IT și e-business etc.

Cu alte cuvinte, o firmă nou înființată va putea sta 3 ani în această clădire, timp în care va fi îndrumată și ajutată în tot ceea ce are nevoie. Considerentele pentru realizarea acestui incubator de afaceri țin de faptul că societățile de tip start-up se confruntă cu prețuri mari pentru chirii, nu au suport tehnic, experiență finanaciară și nu au șansa de a avea un mentor.

(Cristina Cornilă)

 







Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.